Tema |
Subtema |
1.- La conceptualització de les diverses disiplines socials. |
1.1.- Naturalesa i estructura de la ciència social.
1.2.- Idees fonamentals de les diverses disciplines socials. |
2.- Els continguts socials: fets i conceptes, procediments i valors a l'etapa infantil. |
2.1.- L'àrea de Descoberta de l'entorn natural i social.
2.2.- Manera de treballar l'àrea en funció del contingut que s'opti. |
3.- El tractament d'eixos bàsics d'Història a l'educació Infantil. Les bases del temps. |
3.1.- Percepció del temps per part dels alumnes d'educació Infantil.
3.2.- Aspectes a abordar en el tractament del temps amb alumnes d'educació Infantil. |
4.-El tractament d'eixos bàsics de Geografia a l'educació Infantil. Les bases de l'espai. |
4.1.- Percepció de l'espai per part dels alumnes d'educació Infantil.
4.2.- Aspectes a abordar en el tractament de l'espai amb alumnes d'educació Infantil. |
5.- El tractament d'eixos bàsics de Política, Economia, Antropologia i Sociologia a l'educació Infantil. |
5.1.- Percepció de la Política, Economia, Antropologia i Sociologia per part dels alumnes d'educació Infantil.
5.2.- Aspectes a abordar en el tractament de les disciplines socials amb alumnes d'educació Infantil. |
6.-Pràctiques relacionant les diverses socials amb el currículum. Aplicació pràctica. |
6.1.- Relació teoria-pràctica.
6.2.- L'aplicació amb alumnes d'educació Infantil de classes preparades a l'efecte. Anàlisi de les actuacions. |
Descripció |
Seguiment durant el curs |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Qualificació: La sumatoria de tots els treballs pràctics comptarà en un 40% (inclosos treballs, presentacions/exposicions, resolució de problemes, fòrums de discussió, programació d'unitats didàctiques i proves pràctiques). La teòrica comptarà en un 60% Segona convocatòria: La segona convocatòria s'avaluarà amb una prova teòricopràctica i cada alumne/a rebrà indicacions del treball o treballs que ha de fer -segons la seva trajectòria d'aprofitament durant el curs-. |
Bàsica |
Tavernier, R., La escuela antes de los 6 años, 1987, Martínez Roca
Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya, Currículum Educació Infantil, 1993, Departament d'Ensenyament.
Throop, Sara, Actividades Preescolares Ciencias Sociales, 1987, CEAC
Gross, Richard E. (et. al), Ciencias Sociales. Programas actualizados de enseñanza, 1983, Limusa
|
- Stock, Claudette. Ensenyar a pensar: desenvolupament de la formació intel·lectual dels primers anys. 1986. Barcelona, Martínez Roca.
- Tonda, E. M. Didáctica de las ciencias sociales en la formación del profesorado de educación infantil. 2001. Alicante, Universidad de Alicante.
- Trepat, C. Y Comes, P. El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. 1998. Barcelona, Graó.
- Weissemann, H. El juego exploratorio en la educación infantil IV Jornades d’Innovació a l’Educació infantil. 1999. Barcelona, ICE UAB.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|