DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura RELIGIÓ I CULTURA Codi 11181214
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
GARCIA BAILACH, JOSE MIGUEL
Adreça electrònica josemiguel.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA BAILACH, JOSE MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A1 Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent.
A2 Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural
A16 Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural.
A34 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
A40 Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa
A47 Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B11 Comprometre's en potenciar el rendiment acadèmic dels alumnes i els seus progressos escolars en el marc d'una educació integral
B15 Tenir un raonament crític
B21 Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat.
C3 Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer, comprendre i explicar el fet religiós com una dimensió més de la persona i una component fonamental de tota cultura humana. A1
A34
B11
Dissenyar i desenvolupar la programació del currículum d'acord amb el context sociocultural actual: tradició cristiana i pluralitat religiosa. A2
C3
Tenir una actitud respectuosa i crítica alhora, com a ciutadà i professional en una societat democràtica i plural, envers la diversitat moral i religiosa de la nostra societat, per saber descobrir els seus valors i aprendre a conviure amb qui és i pensa diferent. A16
A40
B6
B15
B21
Definir elements característics de l'experiència religiosa: manifestacions i vivències, formes culturals, llenguatge religiós (simbologia, art...)... A47

Continguts
Tema Subtema
1. Estructura del fet religiós. Elements constitutius: el sagrat, el misteri, les hierofanies.
Actituds religioses: reconeixement, admiració, temor, fascinació, celebració.
2. Manifestacions del fet religiós. Manifestacions: mites, ritus, festes, una ètica, una estètica, institutcions religioses.
El lenguatge religiós: característiques, manifestacions, veritat.
3. Significat de l'experiència religiosa. El sentit de la vida. Diverses propostes.
Maduresa de l'experiència religiosa.
4. Les grans religions. En l'home prehistòric. Judaisme. Hinduisme. Budisme. Islamisme. Cristianisme. Les sectes.
5. El fenòmen actual de la increença. Descripció. Formes actuals. Arrels.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Treballs
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves pràctiques
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Treballs

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries ccccccc
Treballs
Proves pràctiques
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions