Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer les tècniques estadístiques descriptives i les distribucions bàsiques més habituals en la investigació i pràctica psicològica.
Conèixer tècniques estadístiques fonamentals d'associació de variables.
| | A10 |
Aprendre a interpretar de manera crítica els resultats d'una investigació.
Potenciar la capacitat de raonament abstracte.
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo.
Recoje la información significativa que necesita para resolver los problemas partiendo de datos y no sólo de opiniones subjetivas y sigue un método lógico de análisis de la información.
Sigue un método lógico para identificar las causas de un problema y no quedarse con los síntomas.
Encuentra la solución adecuada.
Elabora una estratégia realista para resolver el problema.
| | B6 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
Controla suficientemente sus nervios para expresarse en público.
Las presentaciones estan estructuradas, cumpliendo con los requisitos exigidos, si hubiera.
En sus presentaciones, utiliza medios de soporte.
Sabe responder a las preguntas que se le formulan.
El lenguaje no verbal es apropiado al discurso verbal.
Planifica la comunicación: genera ideas, busca informaciones, selecciona i ordena la información, realiza esquemas, determina el tipo de público y los objetivos de comunicación,...
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, correción lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
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Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Conoce la maquinaria básica de los ordenadores.
Conoce el sistema operativo como gestor del maquinario y el programario como herramienta de trabajo.
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tema |
Subtema |
1. Estadística descriptiva |
1.1. Definición de conceptos
1.2. Formulación en estadística
1.3. Estadísticas descriptivas más comunes
1.4. Representación gràfica de la distribución |
2. Distribuciones de probabilidad |
2.1. Probabilidades a partir de una muestra
2.2. Distribución binomial
2.3. Distribución normal
2.4. La tabla de la distribución normal
2.5. Altras distribuciones de probabilidad |
3. Estadística inferencial |
3.1. Inferencia paramétrica
3.2. Inferencia sobre la media aritmética
3.3. Inferencia sobre la varianza
3.4. Inferencia no paramétrica
3.5. Inferencia sobre la distribución de Xi |
4. Correlación y regressión lineal |
4.1. Descripción de la asociación entre variables
4.2. Coeficientes de asociación bivariados
4.3. Regresión lineal
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Práctica 1: Estadística descriptiva con Excel |
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Práctica 2: Estadística inferencial con Excel |
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Práctica 3: Correlación y regresión lineal con Excel |
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
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35 |
60 |
95 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
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24 |
10 |
34 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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4 |
0 |
4 |
Trabajos |
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1 |
14.5 |
15.5 |
Atención personalizada |
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0.5 |
0 |
0.5 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari recolzades d'exercicis numèrics. |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Aplicació pràctica del temari utilitzant el programa EXCEL. Es plantegen tres situacions concretes de l'àmbit de la Psicologia que es solucionen utilitzant tècniques estadístiques descriptives. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Se solventaran exercicis a l'aula utilitzant calculadora i taules estadístiques. |
Trabajos |
Presentació d'un document Excel on es presenta la solució d'un cas pràctic, i una presentació de 5 minuts a l'aula on s'exposen els resultats |
Atención personalizada |
Es solventen dubtes concrets i aclariments del temari |
descripción |
Consultar els dubtes sobre el temari o les pràctiques addicionals en horari de tutoria |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
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Avaluació continuada segons la participació a l'aula.
Aquesta activitat no és recuperable.
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10 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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Examen sobre els continguts de l'assignatura
L'examen requereix obtenir una puntuació mínima de 4 per sumar els punts obtinguts en avaluació continuada. |
80 |
Trabajos |
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Presentació d'un document Excel on es presenta la solució d'un cas pràctic, i una presentació de 5 minuts amb PowerPoint a l'aula on s'exposen els resultats
Aquesta activitat no és recuperable. |
10 |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Wendy J. Steinberg, Statistics alive!, 2011, 2a. ed., Sage
Moore, David S., Estadística aplicada básica, 2a. ed., Antoni Bosch Editor
Ritchey, Ferris J., Estadística para las ciencias sociales, 2008, McGraw-Hill
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Complementaria |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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