Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la genètica i l'evolució humanes i la seva relació amb la conducta.
Conèixer els elements cel·lulars del Sistema Nerviós.
Comprendre els principis de la comunicació neuronal. Estudi de l'organització bàsica de les estructures nervioses.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Troba la solució adequada
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a l'assignatura |
|
Unitat 1. Biologia, Neurociència i Psicologia |
|
Unitat 2. Introducció a la biologia |
2. Bioelements y molçecules
3. Glçucids i lçipids
4. Proteines
5. Nucleotids i acids nucleics
6. Introducciço a la cçelula eucariota
7. Transport i metabolisme celular
|
Unitat 3. Ambient Genètica i Evolució de la Conducta |
8. Bases moleculars i cel/lulars de la herencia
9. Models de transmissiço gençetica
10. Alteracions cromosçomiques i conducta
|
Unitat 4. Teixit Nervios: estructura i funciço |
11. Estructura General del Teixit Nervios
12. La Neurona: aspectes morfofuncionals
13. Neuroglia: tipus i funcions
14. Propietats de la Membrana Neuronal
15. Potencial de Membrana i Potencial d-acciço
16. Propagaciço del potencial d-accio |
Untat 5. Comunicaciço Neural, neurotrransmissors i Neuromoduladors |
17. La sinapsi: concepte tipus i propietats
18. Principis de la transmissiço sinçaptica
19. Integraciço sinçaptica
20. Neurotransmissors
21. Principals neurotransmissors
22. Hormonas, regulaciçon y funciones biolçogicas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.7 |
0 |
0.7 |
Sessió Magistral |
|
35 |
38.4 |
73.4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
51 |
71 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballaran els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica, de forma individual i en grup |
Descripció |
Atenció d'alumnes en les tutories de l'assignatura (dubtes, orientació, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i resposta a qüestionaris i proves pràctiques.
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials) |
60% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i resposta a qüestionaris i proves pràctiques |
30 |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials) |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Purves i cols, Neurociencia, 3a (any 2007), Panamericana
Abril i cols, Fundamentos biológicos de la conducta, 2005, Sanz y Torres
Carlson, Fisiologia de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Bartres icols, Bases genéticas de la conducta , 2008, UOC
Abril i cols, Fundamentos de Psicobiología, 2009, Sanz y Torres
Pierce , Genética: un enfoque conceptual, 2010, Editorial Médica Panamericana
Corr, Psicología Biológica, 2008, McGrawHill
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|