Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la genètica i l'evolució humanes i la seva relació amb la conducta.
Conèixer els elements cel·lulars del Sistema Nerviós.
Comprendre els principis de la comunicació neuronal. Estudi de l'organització bàsica de les estructures nervioses.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'assignatura |
|
Unitat 1. Biologia, Neurociència i Psicologia |
1. Neurociència i psicologia: una introducció al sistema nerviós i la conducta. |
Unitat 2. Introducció a la biologia |
2. Conceptes bàsics en biologia
|
Unitat 3. Ambient Genètica i Evolució de la Conducta |
3. Bases moleculars i cel·lulars de la herència
4. Models de transmissió genètica
5. Alteracions cromosòmiques i conducta
|
Unitat 4. Teixit Nervios: estructura i funció |
6. Estructura General del Sistema Nerviós
7. Neurones i cèl·lules de la glia: aspectes morfofuncionals
8. Propietats de la Membrana Neuronal: potencial de membrana i potencial d'acció
9. La sinapsi: principis de la transmissió sinàptica |
Untat 5. Missatgers químics: neurotrransmissors, neuromoduladors i hormones |
10. Principals Neurotransmissors concepte y funcions
11. Neurotransmissors com a dianes farmacològiques
12. Hormonas: concepte i funció
13. Hormones regulació hormonal i conducta |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.7 |
0 |
0.7 |
Sessió Magistral |
|
35 |
38.4 |
73.4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
51 |
71 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballaran els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica, de forma individual i en grup |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i orientació de l'alumne |
Descripció |
Atenció d'alumnes en les tutories de l'assignatura (dubtes, orientació, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà la resposta a qüestionaris.
Es faran dues proves durant el curs
Hi haurà una prova final de recuperació on es podràn recuperar les proves parcials realitzades durant el curs |
70% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i resposta a qüestionaris i proves pràctiques |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Purves i cols, Neurociencia, 3a (any 2007), Panamericana
Abril i cols, Fundamentos biológicos de la conducta, 2005, Sanz y Torres
Carlson, Fisiologia de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Bartres i cols, Bases genéticas de la conducta , 2008, UOC
Abril i cols, Fundamentos de Psicobiología, 2009, Sanz y Torres
Pierce , Genética: un enfoque conceptual, 2010, Editorial Médica Panamericana
Corr, Psicología Biológica, 2008, McGrawHill
Águeda del Abril Alonso, Emilio Ambrosio Flores, Mª Rosario de Blas Calleja, Ángel A. Caminero Gómez, FUNDAMENTOS DE PSICOBIOLOGÍA, 2011, Sanz y Torres
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|