Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Troba la solució adequada
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Estructura del sistema nerviós central |
1.1. Medul·la i tronc del cervell
1.2. Cerebel i diencèfal
1.3. Telencèfal |
Tema 2. Embriologia i desenvolupament del sistema nerviós |
|
Tema 3. Introducció a l'organització i funcionament dels ssistemes sensorials |
3.1. La visió
3.2. L'audició
3.3. El gust i l'olfacte
4.4. El tacte i el dolor |
Tema 4. El moviment: de la percepció a l'acció |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
51 |
81 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
38.4 |
62.4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballen els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica |
Descripció |
Atenció del alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i la resposta de qüestionaris i proves pràctiques |
40% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials) |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Abril i cols, Fundamentos biológicos de la conducta, 2005, Sanz y Torres
Purves i cols, Neurociencia, 3a (any 2007), Panamericana
Carlson, Fisiologia de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Corr, P.J., Psicología Biológica, 2008, McGraw-Hill Interamericana
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|