Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Estructura del sistema nerviós central |
1.1. Medul·la i tronc del cervell
1.2. Cerebel i diencèfal
1.3. Telencèfal |
Tema 2. Embriologia i desenvolupament del sistema nerviós |
|
Tema 3. Introducció a l'organització i funcionament dels ssistemes sensorials |
3.1. La visió
3.2. L'audició
3.3. El gust i l'olfacte
4.4. El tacte i el dolor |
Tema 4. El moviment: de la percepció a l'acció |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
51 |
81 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
38.4 |
62.4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballen els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció del alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i la resposta de qüestionaris i proves pràctiques |
30% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials) |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Abril i cols, Fundamentos biológicos de la conducta, 2005, Sanz y Torres
Purves i cols, Neurociencia, 3a (any 2007), Panamericana
Carlson, Fisiologia de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Corr, P.J., Psicología Biológica, 2008, McGraw-Hill Interamericana
Kandel E., Principles of Neural Sciences, 1985, Elsevier
Afifi, A.K., Neuroanatomía funcional : texto y atlas , 1999, McGraw Hill Interamericana
Morgado, I., Cómo percibimos el mundo: una exploración de la mente y los sentidos , 2012, Ariel
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|