Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PARTE I. Estructura i desenvolupament del SNC
|
1.1 Introducció a la neuroanatomia i mèdul.la espinal
1.2 Tronc de l'encèfalo i cerebel
1.3 Diencèfal
1.4 Telencèfal (I)
1.5 Telencéfal: estructures subcorticals (II)
1.6 Desenvolupament del sistema nerviós |
PARTE II. Introducció a l'organització i funcionament dels sistemes sensorials i motor |
2.1 El sistema visual
2.2 El sistema auditiu i vestibular
2.3 Els sistemes olfactiu i gustatiu
2.4 Els sistemes tàctil i nociceptiu
2.5 El sistema motor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
51 |
81 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
38.4 |
62.4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballen els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica |
Atenció personalitzada |
Els professors en horari d'atenció respondran els dubtes dels alumnes aobre el temari treballat a classe.
|
Descripció |
Atenció del alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i l'assistència a les classes pràctiques. Les dues proves parcials també contindran preguntes referents a la part pràctica de l'assignatura. |
30% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials). Sempre que la nota sigui igual o superior a 4.5/10, el parcial serà eliminatori de matèria. En cas contrari, l'alumne haurà de presentar-se a recuperació de la part corresponent. Es necessita una nota final igual o superior a 5/10 per aprovar l'assignatura.
En el cas que l'avaluació s'hagués de realitzar a distància, l'examen serà íntegrament tipus test. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas que l'alumne hagi d'anar a recuperació d'una o les dues parts de l'assignatura, no serà necessari treure un 4.5/10; l'examen de recuperació es complementarà amb la nota del parcial aprovat, i la nota final haurà de ser superior o igual a 5/10.
L'assistència a les classes pràctiques permet obtenir un bonus de 0.5 punts sobre la nota final de l'assignatura, sempre que l'alumne assisteixi a un 80% d'aquestes pràctiques i sempre que s'hagi aprovat l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Del Abril Alonso et al., Fundamentos de Psicobiología, 2009, UNED, Sanz y Torres
Crossman, A.R. & Neary, D., Neuroanatomía - Texto y atlas en color, 3 Ed (2007), Elsevier Masson
Haines, D., Neuroanatomía clínica - Texto y atlas, 9 Ed (2015), Wolters Kluver
Del Abril Alonso et al., Fundamentos biológicos de la conducta (2 volúmenes), 1 Ed (2005) o posteriors, UNED, Sanz y Torres
Garcia-Porrero JA, Hurle JM, Neuroanatomía Humana, 2014,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|