Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneixement de les metodologies explicatives de la conducta humana.
Identificar els elements i variables importants en les situacions experimentals de motivació i emoció i interpretar els resultats dels esmentats experiments, relacionant-los amb les hipòtesis plantejades.
Demostrar el coneixement dels processos i etapes del desenvolupament socioafectiu.
| | A2 |
Conèixer els diferents models teòrics de la motivació i l'emoció, del desenvolupament socioafectiu i de la personalitat.
Adquisició, comprensió i utilització adequada de la metodologia pròpia per a l'estudi de les diferències individuals.
Manejar els procediments utilitzats en la investigació sobre motivació i emoció.
Demostrar l'aplicació dels coneixements adquirits en aquest àmbit de desenvolupament per a la intervenció en diversos contextos educatius.
Planificar, gestionar i avaluar el seu propi procés d'aprenentatge per resoldre estratègicament les dificultats trobades.
| | A3 |
Coneixement de les metodologies explicatives de la conducta humana.
Entendre els problemes teòrics més rellevants que s'han plantejat en l'àmbit d'estudi de la motivació i l'emoció així com les solucions proposades.
Llegir de manera crítica la informació bibliogràfica sobre motivació i emoció.
Analitzar i interpretar les dades procedents d'estudis vinculats al desenvolupament socioafectiu.
| | A5 |
Identificar els elements i variables importants en les situacions experimentals de motivació i emoció i interpretar els resultats dels esmentats experiments, relacionant-los amb les hipòtesis plantejades.
Demostrar el coneixement dels processos i etapes del desenvolupament socioafectiu.
| | A10 |
Conèixer els diferents models teòrics de la motivació i l'emoció, del desenvolupament socioafectiu i de la personalitat.
Adquisició, comprensió i utilització adequada de la metodologia pròpia per a l'estudi de les diferències individuals.
Entendre els problemes teòrics més rellevants que s'han plantejat en l'àmbit d'estudi de la motivació i l'emoció així com les solucions proposades.
Demostrar l'aplicació dels coneixements adquirits en aquest àmbit de desenvolupament per a la intervenció en diversos contextos educatius.
Analitzar i interpretar les dades procedents d'estudis vinculats al desenvolupament socioafectiu.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comprèn els elements que composen una disciplina
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Concepte de personalitat i Psicologia de la personalitat. |
1.1.- Definició de personalitat
1.2.- Evolució històrica del concepte
|
2. Les tradicions metodològiques de l'estudi de la personalitat. |
2.1.- Aproximació clínica
2.2.- Aproximació correlacional
2.3.- Aproximació experimental
|
3. Models en l'estudi de la personalitat. |
3.1.- Models internalistes
3.2.- Models situacionistes
3.3.- Models interaccionistes
|
4. Introducció a les alteracions de la personalitat |
|
5. Origen i historia de les diferències individuals
|
5.1.- de les Diferencies individuals en personalitat
5.2.- de les Diferencies individuals en intel·ligència
|
6. La intel·ligència com a capacitat mental
|
6.1.- Teories factorials
6.2.- Teories cognitives
6.3.- Teories biològiques
|
7. Diferències grupals i origen de les diferències |
7.1.- sobre intel·ligència
7.2.- sobre estils cognitius i creativitat
7.3.- sobre estratègies d’afrontament (coping) i d’altres aspectes relacionats
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
62 |
91 |
Seminaris |
|
14 |
14 |
28 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
14 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
0 |
0 |
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
Proves mixtes |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura. |
Sessió Magistral |
La teoria es desenvoluparà mitjançant classes magistrals amb el suport de presentacions amb power point que es penjaran al moodler |
Seminaris |
es treballarà sobre lectures i d'altres materials aplicats. es desenvoluaprà una metodologia més aplicada |
Pràctiques a laboratoris |
S'aprofundirà en el coneixement dels qüestionaris de personalitat, dels test d'inteligència i d'altres aspectes relacionats amb la teoria i la futura practica professional |
Descripció |
S'atendrà a través del correu electrònic i de forma presencial al despatx durant els horaris d'atenció a l'alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà en finalitzar cada Bloc de continguts una proba objectiva tipus test per avaluar els coneixements teòrics (40%) i pràctics (30%)
|
70% |
Proves pràctiques |
|
Treball Pràctic: A partir dels qüestionaris de personalitat administrats a un individu, l’alumne haurà de realitzar un informe i un perfil de la personalitat i un altre d’intel·ligència de l’individu en qüestió. |
20% |
Proves mixtes |
|
Seminaris: A partir de les lectures i el material facilitat als seminaris, l’alumne respondrà a unes preguntes que entregarà a la professora el mateix dia o segons l'activitat fins la data que es senyalarà durant el seminari.
|
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
ANDRÉS PUEYO, A. (1997): Manual de
psicología diferencial. Madrid: McGraw-Hill. BERMUDES MORENO, J. Et alt. (2003)
Psicología de la personalidad VolI i Vol.II Madrid:UNED. BRODY, N. Y EHRLICHMAN, M.F. (2000):
Psicologia de la personalidad. Madrid: Prentice Hall. COLOM MARAÑÓN, R. (2006): Psicología
de las Diferencia individuales: Teoría y práctica. Madrid: Pirámide. ENGLER, B. (1996): Teorías de la
personalidad. Madrid: McGraw-Hill. EYSENCK, H. J. y EYSENCK, M. W.
(1987): Personalidad y diferencias individuales. Madrid: Pirámide. MATUD, M.P; MARRERO, R y
CARBALLEIRA, M. (2004): Psicologia Diferencial. Madrid: Biblioteca Nueva MORENO JIMENEZ, B. (2997):
Psicologia de la personalidad: Procesos. Madrid: Thomson PELECHANO, V. (1996): Psicología de
la personalidad: I. Teorías. Barcelona: Ariel. PERVIN,
L. A. (1998): La ciencia de la personalidad. Madrid: McGraw-Hill. SÁNCHEZ-ELVIRA,
A. (Ed.) (2005): Introducción al estudio de las diferencias individuales (2.a
ed.). Madrid: Sanz y Torres. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|