Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer i analitzar les diverses etapes que han configurat les disciplines de psicologia industrial i del treball.
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A6 |
Utilitzar informació i especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comprèn els elements que composen una disciplina
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
Conèixer i analitzar les diverses etapes que han configurat les disciplines de psicologia industrial i del treball.
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
En les seves presentacions utilitza medis de suport
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produir un text oral adequat a la situació comunicativa
Produir un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les person
es amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identificar necessitats de formació
Identificar els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupar recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Models i teories de psicologia del treball. |
El treball humà com a fenomen psicosocial.
Models de treball segons la psicologia científica.
El procés de treball: paràmetres més significatius.
Significat del treball i valors laborals: Treball, atur i ocupació.
Psicologia del no treball |
Tema 2.- Anàlisi, descripció i avaluació de llocs de treball. (taller selecció 1) |
Anàlisi de llocs de treball
Descripció operativa de llocs de treball
Elaboració de perfils de llocs de treball
Avaluació i classificació dels llocs |
Tema 3.- Aspectes individuals del comportament humà al treball. |
Personalitat i diferències individuals al treball
Ritmes biològics i activitat laboral
Aptituds, habilitats i competències per a la selecció de personal
Actituds i conducta
Motivació laboral i satisfacció
Clima laboral
|
Tema 4.- Les habilitats i competències professionals als processos de selecció. (t.sel. 2) |
Definició de competències.
Classificació de competències.
Anàlisis de competències.
Realització d'entrevistes a través de competències.
Avaluació d'entrevistes a través de competències |
Tema 5.- Psicología ocupacional. (taller cercar i trobar feina) |
Orientació professional
CV i inserció laboral
Eines de cerca de feina
Noves tecnologies aplicades en la cerca de feina
Autoocupació |
Tema 6.- Salut i qualitat de vida laboral. |
Salut ocupacional
Percepció de risc i accidents de treball.
Estrès, ansietat i depressió.
Aspectes ergonòmics i salut laboral.
Redisseny de llocs de treball.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
27 |
40 |
67 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
27 |
40 |
67 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels seus objectius específics: continguts, metodologia i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Anàlisi dels principals conceptes continguts al programa i exemplificació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de tres problemas a resoldre en format de taller pràctic. A les hores presencials l’estudiant ha de fer:- El perfil d’un lloc de treball.- El seu CV.- Una cerca de possibles llocs de treball on treballar.- Preparar i fer una entrevista de selecció de personal |
Descripció |
Recepció de l'estudiant al despatx per resoldre possibles dubtes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Asistència a les sessions teóriques |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Avaluació continuada |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen teòric |
55% |
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alcover, C. et al. , Introducción a la psicologia del trabajo. , (2004), Madrid: McGraw-Hill.
Tous, J. et al. , Introducció a la psicologia del treball. , (2001), Tarragona: Edicions del Servei lingüistic.
Tous, J., Comportamiento absentista en el trabajo, (2009), Oviedo: Septem Ediciones
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|