Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que le plantea la universidad |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Conèixer i analitzar les diverses etapes que han configurat les disciplines de psicologia industrial i del treball.
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A6 |
Utilitzar informació i especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Colabora en la definición, organización y distribución de las tareas del grupo.
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Acepta y cumple las normas del grupo.
Contribuye al establecimiento y aplicación de los procesos de trabajo del equipo.
Actúa constructivamente para afrontar los conflictos del equipo.
Contribuye a la cohesión del grupo con su forma de comunicar y relacionarse.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
Dirige reuniones con eficacia.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C5 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
Actúa desde el respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las personas con discapacidad.
Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valores democráticos.
| | C6 |
Identifica necesidades de formación.
Identifica los intereses y motivaciones académico-profesionales.
Define y desarrolla el itinerario curricular considerando las necesidades formativas, los intereses y las motivaciones académico-profesionales.
Desarrolla recursos y estrategias que le faciliten la transición al mundo laboral.
|
tema |
Subtema |
Tema 1.- Models i teories de psicologia del treball. |
El treball humà com a fenomen psicosocial.
Models de treball segons la psicologia científica.
El procés de treball: paràmetres més significatius.
Significat del treball i valors laborals: Treball, atur i ocupació.
Psicologia del no treball |
Tema 2.- Anàlisi, descripció i avaluació de llocs de treball. (taller selecció 1) |
Anàlisi de llocs de treball
Descripció operativa de llocs de treball
Elaboració de perfils de llocs de treball
Avaluació i classificació dels llocs |
Tema 3.- Aspectes individuals del comportament humà al treball. |
Personalitat i diferències individuals al treball
Ritmes biològics i activitat laboral
Aptituds, habilitats per a la selecció de personal
Actituds i conducta
Motivació laboral i satisfacció
Clima laboral
|
Tema 4.- Les habilitats i competències professionals als processos de selecció. (t.sel. 2) |
Definició de competències.
Classificació de competències.
Anàlisis de competències i selecció per competències.
Realització d'entrevistes a través de competències.
Avaluació d'entrevistes a través de competències |
Tema 5.- Psicología ocupacional i emprenedoria. |
Orientació professional i autoocupació
CV i inserció laboral
Eines de cerca de feina
Noves tecnologies aplicades en la cerca de feina
El perfil de l'emprenedor. |
Tema 6.- Salut i qualitat de vida laboral. |
Salut ocupacional
Percepció de risc i accidents de treball.
Estrès, ansietat i depressió.
Aspectes ergonòmics i salut laboral.
Redisseny de llocs de treball.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
29 |
40 |
69 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
27 |
40 |
67 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
3 |
6 |
Pruebas prácticas |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Anàlisi dels principals conceptes continguts al programa i exemplificació. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Plantejament de problemes a resoldre en format de taller pràctic.
A les hores presencials l’estudiant ha de fer: - El perfil d’un lloc de treball, Preparar i fer una entrevista de selecció de personal per competències i projecte emprenedor d'una organització. |
Atención personalizada |
Realització de tutories a l'horari d'atenció. |
descripción |
Recepció de l'estudiant al despatx per resoldre possibles dubtes de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Asistència i participació activa a les sessions i debats proposats a l'aula. |
1% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Realització d'un projecte de treball en equip |
25% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Examen teòric dels temes 1, 3 i 6 |
50% |
Pruebas prácticas |
|
Resolució individual de casos practics, en els temes 2 i 4 |
20% |
Otros |
|
Asistència i participació activa a les sessions pràctiques realitzades en els seminaris |
4% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats que són avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. L'avaluació continuada constarà d'una prova tipus test de 50 preguntes amb 4 opcions de resposta on NOMES una resposta serà correcta i els errors penalitzaran 0.33 i una pregunta a desenvolupar. La nul·la assistència a classe i a les activitats dels seminaris (teoria i seminari) implica la renúncia a l'avaluació continuada i anar a la prova final. L'alumne que hagi suspès l'avaluació continuada o una de les pràctiques , tindrà la possibilitat d'accedir a un examen final alternatiu que constarà de 40 preguntes tipus test d'alternativa múltiple i 2 preguntes de desenvolupament relacionades amb els seminaris. ES REALITZARÀ MITJA NOMES QUAN LES DOS PARTS HI ESTIGUIN APROVADES ( TEORIA I PRACTICA ) AMB UN 5. |
Básica |
Tous, J. et al. , Introducció a la psicologia del treball. , (2001), Tarragona: Edicions del Servei lingüistic.
Alcover, C. et al. , Introducción a la psicologia del trabajo. , (2004), Madrid: McGraw-Hill.
Tous, J., Comportamiento absentista en el trabajo, (2009), Oviedo: Septem Ediciones
Tous, J. Mayor, C. Bonasa, M.P. Ferre,F. Revillas, F. Ruiz, Y. & Esteban, G., Fomento del autoempleo mediante la creación de equipos de estudiantes universitarios de últimos cursos, (2010), CIDUI (Eds.) Nuevos espacios de calidad en la educ
Tous, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., (2011), Publicacions URV – Col.lecció Recerca
Solanes, A. & Tous, J., Organizaciones Saludables, (2011), Servymagen Unión
Tous, J. Mayor, C. Bonasa, M.P. & Cívico, E., Aplicación de psicología grupal a proyectos de equipos de emprendedores, (2011), Developing Entrepreneurs: inspiration, information
Rovira, N. Ösgen, S. Medir, M. Tous, J. & Alabart, J.R., Human values in the team leader selection process., (2012), Spanish Journal of Psychology
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|