Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Conèixer els mecanismes a través dels quals els factors genètics exerceixen una influència sobre el comportament.
Conèixer el paper de les hormones en la conducta.
Conèixer les bases biològiques de la agressivitat per compendre el paper de la biologia en la conducta agressiva i la violència.
Conèixer els paper de la biologia en la sexualtitat humana. tant normal com patològica.
Entendre el paper de les emocions en la planificació i organització de la conducta, aixi com en la presa de decisions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
BLOC I. FUNCIONS BÀSIQUES I MECANISMES MOTIVACIONALS. |
TEMA 1: HOMEOSTASI.
TEMA 2: RITMES BIOLÒGICS.
TEMA 3: CONDUCTA REPRODUCTORA.
TEMA 4: EMOCIONS, ESTRÈS I CONDUCTA AGRESSIVA.
TEMA 5: CONDUCTA ADICTIVA. |
BLOC II: FUNCIONS SUPERIORS. |
TEMA 6: PSICOBIOLOGIA DE L'APRENENTATGE I LA MEMÒRIA.
TEMA 7: PSICOBIOLOGIA DEL LLENGUATGE.
TEMA 8: ATENCIÓ I FUNCIONS EJECUTIVES. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
27 |
54 |
81 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
1.5 |
6 |
7.5 |
Treballs |
|
4 |
8 |
12 |
Fòrums de discussió |
|
0.25 |
0.5 |
0.75 |
Debats |
|
2 |
4 |
6 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
3 |
6 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del funcionament i organització de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Expliacions magistrals sobre els continguts de la matèria |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis bassant-se en la documentació facilitada a les pràctiques de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral d'un treball elaborat en equip als companys i companyes de classe i al professorat de l'assignatura |
Treballs |
Elaboració de resums de lectures per a treballar determinats punts del programa de continguts de l'assignatura |
Fòrums de discussió |
Debat on line, si s'escau, sobre algún tema relacionat amb l'assignatura |
Debats |
Debat en l'aula, si s'escau, sobre algún tema relacionat amb l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució de casos pràctics plantejats a les sessions pràctiques de l'assignatura |
Descripció |
Per tal d'acabar d'entendre tots els conceptes i processos que s'expliquen a l'assignatura així com per tal de realitzar adecuadament la presentació oral a la resta de companys és necessària la utilització de l'atenció personalitzada. L'alumnat podrà comptar amb atenció personalitzada dins l'horari d'atenciò del professorat que romandrà penxat a la porta dels seus despatxos.
Es recomana concertar cita prèvia via el correu electrònic de la universitat. No es contestarà cap correu que no sigui enviat des del correu corporatiu. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es tracta de resums o qüestions a resoldre a l'aula durant les classes magistrals arrel de la bibliografia facilitada al Moodle o a copisteria. |
10 |
Proves mixtes |
|
Es tracta d'un o varis examens amb preguntes objectives tious test i preguntes curtes |
60 |
Proves pràctiques |
|
Es tracta de la resolució de problemes, casos i exercicis, així com debats, etc durant les sessions pràctiques |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura, l'alumnat ha de terure una puntuació igual o superior a 50 sobre 100. La o les proves mixtes que es realitzen durant el curs s'hauran de superar amb una nota mínima de 6 sobre 10 (35 sobre 60). |
Bàsica |
PINEL, J.P.J. , Biopsicología, Prentice Hall. Madrid. , 2007
CARLSON, N.R. , Fisiología de la conducta, Ariel Neurociencia. Barcelona, 2006
JUNQUÉ, C. , Manual de neuropsicología, Síntesis, Madrid. , 2009
|
Els manuals anteriors són considerats bibliografia bàsica ja que els capítols corresponents als continguts de l'assignatura podran ser considerats material avaluable de l'assignatura.
Per altra banda, durant el curs, es facilitarà bibliografia actualitzada i detallada sobre els diferents temes a tractar que serà considerada com a complementària (per a cobrir la curiositat de l'alumnat). També es facilitarà la bibliografia específica per a treballar part dels continguts de l'assignatura i que tambè formarà part del material avaluable de l'assignatura. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|