Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer les bases biològiques de la conducta normal i patològica.
Conèixer les bases biològiques dels processos cognitius normals i patològics.
| | A6 |
Conèixer les bases biològiques de la conducta normal i patològica.
| | A10 |
Conèixer les bases biològiques de la conducta normal i patològica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Troba la solució adequada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la neuropsicologia: història, mètodes i tècniques |
|
Tema 2. Neuroanatomia funcional elemental |
|
Tema 3. Neuropsicologia de la memòria |
|
Tema 4. Neuropsicologia del llenguatge |
|
Tema 5. Neuropsicologia de la funció gnòsica i les pràxies |
|
Tema 6. Neuropsicologia de l'atenció i les funcions executives |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15.5 |
21.7 |
37.2 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques clíniques |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari teòric del curs |
Seminaris |
Revisió/ampliació de manera crítica d'alguns aspectes del temari per part del professor i dels alumnes de manera activa |
Pràctiques clíniques |
Presentació i aplicació de proves d'avaluació neuropsicològiques |
Descripció |
Atenció dels alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Participació en els seminaris i exposicions orals |
20 |
Pràctiques clíniques |
|
Participació activa a classe i entrega dossier |
20 |
Proves mixtes |
|
Avaluació dels continguts teòrico-pràctics |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Junqué, C., Barroso, J., Manual de Neuropsicología, , 2009
Tirapu-Ustárroz, J., Ríos-Lago, M., Maestú, F., Manual de Neuropsicología, 2a Edición, 2011
|
|
Complementària |
Ardila, A., Rosselli, M., Neuropsicología clínica, , 2007
Mariën, P., Abutalebi, J., Neuropsychological Research. A Review, , 2008
Perea, M.V., Ardila, A., Síndromes neuropsicológicos, , 2005
Artigas-Pallarés, J., Narbona, J., Trastornos del neurodesarrollo, , 2011
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA II/11204104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|