Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer els diferents models teòrics d'explicació de la conducta anormal.
Descripció i comprensió dels processos psicològics anormals.
Comprendre la psicopatologia des del punt de vista del desenvolupament.
| | A6 |
Conèixer els transtorns psicopatològics pel que fa a la seva fenomenologia, classificació, etiopatogènia, diagnòstic, curs i evolució.
| | A10 |
Conèixer i saber utilitzar els sistemes de classificació en psicopoatologia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1- Concepto de Psicopatología.
2- Referentes históricos.
3-Aproximaciones teóricas y prácticas a los trastornos mentales.
4- Procesos psicológicos básicos y conflicto.
5-Los trastornos de personalidad.
6- Trastornos disociativos.
7-Trastornos somatoformes.
8- Trastornos de ansiedad. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Sessió Magistral |
|
20 |
25 |
45 |
Seminaris |
|
15 |
33 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reflexión personal y puesta en común, sobre el concepto de Psicopatología.
Lección magistral del mismo tema |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Exposicció de casos de la práctica clínica i d'aquells tractas per els mitjans de comunicaciò, el cinema o la literatura.
Discussió per subgrups als seminaris. |
Sessió Magistral |
A carrec del professor i altres profesionals convidats |
Seminaris |
Es donarán textes previament als mateixos, sobre els que l'alumne haurá de fer un diari reflexiu. |
Descripció |
Horari de recepcio d'alumnes: 6 hores a la setmana |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Memoria de les práctiques. Imprescindible presentarla escrita a má. |
10% |
Sessió Magistral |
|
L'avaluació sera mitjançant examen escrit d'análisis d'un cas clínic i la seva fonamentació teórica. |
50% |
Altres |
|
Análisi psicopatologic d'un personatge. Mitjançant autobiografía o relats biográfics. S'ha de defensar en tutories. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
Kaplan y otr., Sinopsis de Psiquiatria, 9ª, CientificoAmericana
Barlow y otros., Manual de Psicopatologia, 2ª, McGrawHill
Millon, Trastornos de personalidad en la vida moderna, 2ª, Masson
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOPATOLOGIA I/11204106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|