Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer els diferents models teòrics d'explicació de la conducta anormal.
Descripció i comprensió dels processos psicològics anormals.
Comprendre la psicopatologia des del punt de vista del desenvolupament.
| | A6 |
Conèixer els transtorns psicopatològics pel que fa a la seva fenomenologia, classificació, etiopatogènia, diagnòstic, curs i evolució.
| | A10 |
Conèixer i saber utilitzar els sistemes de classificació en psicopoatologia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
A-INTRODUCCIÓ PSICOPATOLOGIA |
A- Definició i introducció als conceptes bàsics relacionats
- Aproximació històrica a la psicopatologia
- Principals models en psicopatologia
- Classificació dels trastorns mentals
- Mètodes d’investigació en psicopatologia
|
B- PSICOPATOLOGIA GENERAL (ALTERACIÓ DE LES PRINCIPALS FUNCIONS PSICOLÒGIQUES)
|
B- Psicopatologia de la consciència: introducció als trastorns dissociatius
- Trastorns de la memòria
- Psicopatologia de l’atenció
- Psicopatologia de l’orientació espai-temporal i trastorns de l’esquema corporal
- Psicopatologia de la sensorialitat i la percepció
- Alteracions del son
- Psicopatologia del pensament
- Psicopatologia de la comunicació i el llenguatge
- Psicopatologia de la psicomotricitat
- Alteracions de l’afectivitat |
C- PSICOPATOLOGIA CLÍNICA |
C- Trastorns de la personalitat
- Trastorns psicòtics
- Trastorns somatoforms i psicosomàtics
- Introducció als trastorns per ansietat
- Introducció als trastorns de l’estat d’ànim (depressió) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
22 |
45 |
67 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
12 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
12 |
20 |
Debats |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reflexiò personal i posada en comú sobre el concepte de psicopatología. Lliçó magistral sobre el tema. |
Sessió Magistral |
Exposició de la matèria a classe càrrec del professor |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Estudi i anàlisi de casos clínics aportats per la professora |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis on s'analitzen les diferents simptomatologies atribuïdes a les patologies estudiades i poder establir diagnòstics diferencials. |
Debats |
Visualització de películes, documentals o lectura d'articles que després debatirem a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels dubtes i comentaris que puguin sorgir a l'entorn de l'avaluació continua dels seminaris. |
Descripció |
Horari de recepcio d'alumnes: 6 hores a la setmana. es notificaran els horaris en començar el curs, l'atenció es farà prèvia notificació personalment o a través de correu a la professora al correu marialourdes.camprubi@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà l'assistència a classe i la participació en els seminaris i debats. |
5% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Algunes pràctiques i exercicis seran de presentació obligatòria i comptaran per nota, previ avís, per part de la professora, la no presentació a termini d'aquests suposarà automàticament un 0 en la nota, la nota de pràctiques i exercicis sortirà de la mitjana del total d'exercics que compten per nota (un 25% del total) |
15% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Algunes pràctiques i exercicis seran de presentació obligatòria i comptaran per nota, previ avís, per part de la professora, la no presentació a termini d'aquests suposarà automàticament un 0 en la nota, la nota de pràctiques i exercicis sortirà de la mitjana del total d'exercics que compten per nota (un 25% del total) |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
S'avaluarà l'assoliment dels continguts donats en la matèria a través de 2 examens tipus tests que eliminaran matèria dels que es farà la mitjana. Perquè es pugui fer la mitjana caldrà una nota mínima de 4 en l'examen si no s'arriba a aquesta nota caldrà anar obligatòriament a recuperar aquest examen en la segona convocatòria.
|
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es farà una segona convocatòria per a qui no hagi superat la matèria. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
, , ,
Mesa Cid, Pedro J. i Rodríguez testal, Juan F., Manual de psicopatologia general, 2016, Pirámide
Talarn, Antoni i Jarné, Adolf, Manual de Psicopatologia clínica, 2015, Herder
Ortiz Tallo, Margarita, Manual de psicopatologia clínica adaptado al DSM-5, 2013, Pirámide
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOPATOLOGIA I/11204106 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència, sempre que siguimpossible a les classes i seminaris de forma presencial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|