Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A8 |
utilitzar informació i, especialment, de caràcter documental.
| | A10 |
Conèixer els diversos camps d'aplicació i intervenció de la psicologia social.
| | A11 |
Realitzar treball de diagnòstic resolent exercicis pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Utilitzar informació, especialment de caràcter documental.
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.Acotació de la Psicologia Social Aplicada. |
|
2.Aspectes Històrics de la Psicologia Social Aplicada. |
|
3.Models d’aplicacions psicosocials. |
|
4.Àmbits d’intervenció. |
|
5.-Què és el comportament col·lectiu i els moviments socials? |
5.1.L’estudi científic del comportament col•lectiu.
5.2. Multituds i masses.
5.3 Moviments socials (macro i micro).
|
6. Psicologia ambiental. |
6.1. Enfocaments bàsics.
6.2. Relació psicològica ambiental i canvi social.
6.3. Perspectives relació individu – ambient.
6.4.-Intervenció ambiental.
6.5.- Elements d’un programa d’intervenció ambiental.
|
7.Història de la Psicologia Social Aplicada a la Seguretat Vial. |
7.1.La Selecció Psicològica dels conductors a Espanya. |
8.Psicologia Social Jurídica |
1.Psicologia Social jurídica: possibles explicacions psicològiques del perquè dels delictes i delinqüents.-
2.El testimoni visual als judicis.-
3.Els jutges i el jurat.-
4.intervenció psicosocial en la prevenció i el tractament del comportament delictiu: entrenament en Habilitats socials.-
5.La psicologia jurídica i forense. Introducció, història i diferències amb els altres àmbits de la psicologia;
6.La figura del pèrit psicòleg. Funcions, regulació i aspectes ètics;
7.Àmbits d’intervenció: dret de família, dret penal, dret civil i dret laboral;
8.Tipus de peritatges: pèrit, part, testimoni;
9.Avaluació forense i elaboració d’informes pericials;
10.Ratificació en vista oral
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Sessió Magistral |
|
30 |
42 |
72 |
Treballs |
|
12 |
25 |
37 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
12 |
12 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions magistrals combinades amb exercicis pràctics a resoldre a l’aula. |
Sessió Magistral |
Explicar l'evolució de la Psicologia Social Aplicada en els seus diferents àmbits |
Treballs |
Treballs sobre posssibilitats que ens ofereix la Psicologia Social Aplicada en els seus diferents àmbits d'aplicació |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Explicació i discussió d'alguns casos en concret |
Descripció |
A les hores d'Atenció i a la pròpia hora docent |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
La presència serà valorada sempre en positiu. |
. |
Treballs |
|
L'avaluació dels treballs haurà de ser aprovada independentment dels exàmens per poder optar a l'aprovat |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
l'avaluació objectiva haurà de ser aprovada independentment dels treballs per poder optar a l'aprovat |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alvaro, J. L., Garrido, A. y Torregrosa, J.R. (Coord.), Psicología Social Aplicada, , 1996
Clemente Díaz, M. , Psicología Social Aplicada , , 1992
Montoro, L., Carbonell, E., Sanmartín, J. y Tortosa, F. (eds.) , Seguridad Vial: del factor humano a las nuevas tecnologías, , 1995
Martín Baró, I. , Psicología de la Liberación , , 1998
|
|
Complementària |
García, M., Psicología Social Aplicada en los Procesos Jurídicos y Políticos, , 1993
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|