Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A8 |
utilitzar informació i, especialment, de caràcter documental.
| | A10 |
Conèixer els diversos camps d'aplicació i intervenció de la psicologia social.
| | A11 |
Realitzar treball de diagnòstic resolent exercicis pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Utilitzar informació, especialment de caràcter documental.
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicologia social aplicada
|
Concepcions teòriques i metodològiques. |
2. Psicologia social dels problemes socials
|
Intervenció psicosocial
Com sabem que hi ha un problema social?
Què podem fer davant d'un problema social?
Sistemes d'avaluació de l'acció
Les problemàtiques socials en la societat de la informació i del coneixement
Nous reptes per als agents socials |
3. Psicologia política |
Definició i camps d'intervenció. |
4. Psicologia Social Jurídica |
Definició i camps d'intervenció. L'activitat judicial com a procés psicosocial. |
5. Psicologia social econòmica i del comportament del consumidor |
Definició i camps d'intervenció. Individu, consum i societat. Consum i transformació social |
6. Psicologia social i transformacions del sistema de gènere sexual |
Definició i camps d'intervenció |
7. Psicologia social comunitària |
Definició i camps d'intervenció. Investigació acció participativa. Desenvolupament comunitari i potenciació |
8. Altres aplicacions |
Psicologia social i medi ambient, Psicologia social de la salut,Psicologia social de l'educació, Psicologia social aplicada a la seguretat vial, etc. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
40 |
42 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
16 |
45 |
61 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
40 |
43 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret i/o a partir d'unes primeres informacions que es proporcionin a l'estudiant |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre les aplicacions de la psicologia social que es farà en grups de treball |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Xerrades d'especialistes ens explicaran les seves experiències, que s'analitzaràn i contrastaràn amb la teoria en sessions posteriors |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle o l'aula |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral sobre les aplicacions de la psicologia social que es farà en petits grups de treball |
20% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Pràctiques dels supòsits teòrics de l'assignatura |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Petites proves d'opció múltiple |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la gent que no segueixi l'avaluació continua, haurà de fer els exàmens finals (prova de 40-60 ítems d'opció múltiple amb 3 o 4 opcions de resposta més preguntes a desenvolupar).A més a més, s'haurà de lliurar un treball sobre una de les aplicacions de la psicologia social. |
Bàsica |
Montenegro, M.; Balasch, M., Psicología social de los problemas sociales, Universitat Oberta de Catalunya , Barcelona
|
|
Complementària |
|
Alvaro, J. L., Garrido, A. y Torregrosa, J.R. (Coord.) (1996).
Psicología Social Aplicada. Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España. Cubells, J. (2002). Construcción social del delito: un estudio
etnográfico en la práctica del derecho penal. Tesi doctoral. Universitat
Autònoma de Barcelona. Disponible en: http://www.tdx.cat/TDX-0424103-181630 Flores, F. (2002). Psicología Social y Género. El sexo como
objeto de representación social. México: McGrawHill Gil, A. i Feliu, J. (2004). Psicología Económica y del
Comportamiento del Consumidor. Barcelona: Editorial UOC Clemente Díaz, M. (1992). Psicología Social Aplicada . Madrid:
Eudema Universidad García, M. (Comp.) (1993). Psicología Social Aplicada en los
Procesos Jurídicos y Políticos . Madrid: Eudema Martín Baró, I. (1998). Psicología de la Liberación. Madrid:
Trotta Montoro, L., Carbonell, E., Sanmartín, J. y Tortosa, F. (eds.)
(1995). Seguridad Vial: del factor humano a las nuevas tecnologías. Madrid:
Síntesis Psicología. García, M. (Comp.) (1993). Psicología Social Aplicada en los
Procesos Jurídicos y Políticos . Madrid: Eudema |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|