Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A8 |
utilitzar informació i, especialment, de caràcter documental.
| | A10 |
Conèixer els diversos camps d'aplicació i intervenció de la psicologia social.
| | A11 |
Realitzar treball de diagnòstic resolent exercicis pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter documental.
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicologia social aplicada
|
Concepcions teòriques i metodològiques. |
2. Psicologia social dels problemes socials
|
Intervenció psicosocial
Com sabem que hi ha un problema social?
Què podem fer davant d'un problema social?
Sistemes d'avaluació de l'acció
|
3. Psicologia social aplicada a les TIC i societat de la informació |
Definició i camps d'intervenció. |
4. Psicologia social aplicada a l'àmbit jurídic |
Definició i camps d'intervenció. L'activitat judicial com a procés psicosocial. |
5. Psicologia social i transformacions del sistema de gènere sexual |
Definició i camps d'intervenció |
6. Psicologia social econòmica i del comportament del consumidor |
Definició i camps d'intervenció. Individu, consum i societat. Consum i transformació social |
7. Altres àmbits |
Educació, salut, medi ambient, etc. |
8. Seminaris |
Casos pràctics dels quals s'analitzarà el seu enfocament, metodologia i avaluació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
45 |
47 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
25 |
33 |
Treballs |
|
2 |
18 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, sobre el treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
Treballs |
Dossier del treball de pràctiques que cal lliurar abans de l'exposició de pràctiques i que es farà en grups de treball |
Atenció personalitzada |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora.
|
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral sobre el treball de pràctiques que es farà en grups de treball 30%
+
Dossier del treball de pràctiques que cal lliurar abans de l'exposició de pràctiques i que es farà en grups de treball 10% |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. L'examen de recuperació consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 60 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teòrica i una exposició per a la part pràctica. Si només s'ha de recuperar una de les dues parts, i s'aprova, la nota obtinguda farà mitjana amb les de l'avaluació continua. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Montenegro, M. (coord), Intervenció social : controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
Montenegro, M. (coord), Intervenció social : controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
Carles-Enric Riba Campos, La Metodologia qualitativa en l'estudi del comportament , UOC, Barcelona
Carles-Enric Riba Campos, La Metodologia qualitativa en l'estudi del comportament, UOC, Barcelona
Gil, A. i Feliu, J. (coord), Psicología Económica y del Comportamiento del Consumidor, UOC, Barcelona
Gil, A. i Feliu, J. (coord), Psicología Económica y del Comportamiento del Consumidor, UOC, Barcelona
|
|
Complementària |
Zafra, R., (h)adas. Mujeres que crean, programan, prosumen, teclean, Páginas de Espuma, Madrid
|
Alvaro, J. L., Garrido, A. y Torregrosa, J.R. (Coord.) (1996).
Psicología Social Aplicada. Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España. Cubells, J. (2002). Construcción social del delito: un estudio
etnográfico en la práctica del derecho penal. Tesi doctoral. Universitat
Autònoma de Barcelona. Disponible en: http://www.tdx.cat/TDX-0424103-181630 Flores, F. (2002). Psicología Social y Género. El sexo como
objeto de representación social. México: McGrawHill Gil, A. i Feliu, J. (2004). Psicología Económica y del
Comportamiento del Consumidor. Barcelona: Editorial UOC Martín Baró, I. (1998). Psicología de la Liberación. Madrid:
Trotta |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|