Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A8 |
utilitzar informació i, especialment, de caràcter documental.
| | A10 |
Conèixer els diversos camps d'aplicació i intervenció de la psicologia social.
| | A11 |
Realitzar treball de diagnòstic resolent exercicis pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter documental.
| | B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicologia social aplicada
|
Concepcions teòriques i metodològiques |
2. Psicologia social dels problemes socials
|
Intervenció psicosocial
Com sabem que hi ha un problema social?
Què podem fer davant d'un problema social?
Sistemes d'avaluació de l'acció
|
3. Psicologia social aplicada a les TIC i societat de la informació |
Exemple d'intervenció |
4. Psicologia social aplicada a l'àmbit jurídic |
Exemple d'intervenció |
5. Psicologia social i transformacions del sistema de gènere sexual |
Exemple d'intervenció |
6. Psicologia social del comportament del consumidor |
Exemple d'intervenció |
7. S'escolliran exemples d'altres àmbits |
Educació, salut, esport, medi ambient, seguretat vial, etc. |
8. Seminaris |
Casos pràctics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
0 |
32 |
Seminaris |
|
10 |
30 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
30 |
32 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura que permetrà conèixer la forma de treball i l'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part del professorat, dels continguts teòrics i pràctics |
Seminaris |
Activitats en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò realitzat a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Participació dels estudiants per analitzar i identificar l'enfocament teòric dels casos pràctics presentats a classe |
Atenció personalitzada |
Els professors orientaran i guiaran el procés d'aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via mail.
|
Descripció |
Els professors orientaran i guiaran el procés d'aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via mail amb adriana.gil@urv.cat per a teoria i amb fernandojose.revillas@urv.cat per a seminaris. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
SEMINARIS: 2 Activitats en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò fet a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
TEORIA: Participació dels estudiants per analitzar i identificar l'enfocament teòric dels casos pràctics presentats a classe |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
TEORIA: Prova objectiva tipus test de 40 o 60 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta |
50% |
Altres |
|
S'han d'aprovar teoria i seminaris per separat per superar l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), o no fer-la, es farà l'avaluació final. L'avaluació final o recuperació consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 60 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta i/o exposició oral individual per a la part teòrica i una exposició oral individual per a la part de seminaris. Si només s'ha de recuperar una de les parts, i s'aprova, la nota obtinguda farà mitjana amb les de l'avaluació continua. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Montenegro, M. (coord), Intervenció social : controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
Montenegro, M. (coord), Intervenció social : controvèrsies teòriques i metodològiques, UOC, Barcelona
Gil, A. i Feliu, J. (coord), Psicología Económica y del Comportamiento del Consumidor, UOC, Barcelona
Gil-Juárez, A., El consumidor, UOC, Barcelona
Gil-Juárez, A. i Vall-llovera, M. (coord), Jóvenes en cibercafés: la dimensión física del futuro virtual, UOC, Barcelona
Gil-Juárez, A.; Feliu, J., And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona, transcript Verlag, Leipzig
Gil-Juárez, A.; Feliu, J., El género como obstáculo o porqué hay tan pocas chicas en la tecnología, UNAM-Facultad de Psicología, Ciutat de Mèxic
|
Gil-Juárez, A.; Feliu, J. (2018). And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona . En Cultures of Computer Game Concerns . (pp. 247 - 264) . transcript . ISBN: 978-3-8376-3934-6 . And Yet Children Play (https://books.google.es/books?id=L41aDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ca&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q=and%20yet%20children%20play&f=false) Gil-Juárez, A.; Feliu, J. (2017). El género como obstáculo o porqué hay tan pocas chicas en la tecnología . En Obstáculos epistemológicos en la enseñanza y el aprendizaje de la filosofía y de la ciencia . (pp. 251 - 262) . UNAM-Facultad de Psicología . ISBN: 978-607-02-9373-3 . El género comoobstáculo(https://www.researchgate.net/publication/319509760_El_genero_como_obstaculo_o_por_que_hay_tan_pocas_chicas_en_la_tecnologia) |
Complementària |
|
Cubells, J. (2002). Construcción social del delito: un estudio
etnográfico en la práctica del derecho penal. Tesi doctoral. Universitat
Autònoma de Barcelona. Disponible en: http://www.tdx.cat/TDX-0424103-181630 Weinberg, R.S. y Gould, D. (1996): Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio
físico. Barcelona: Ariel
Revista de Psicología del Deporte. Editor J. Cruz (desde 1992). Revista oficial de la
Federación Española de Psicología del Deporte Riba, C. E. (2007). La metodologia qualitativa en l’estudi del comportament. Barcelona: Editorial UOC. Montoro, L., Carbonell, E., Sanmartín, J. y Tortosa, F., 1995 (eds.), Seguridad Vial: del factor
humano a las nuevas tecnologías. Madrid, Síntesis Psicologia |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|