Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A7 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Conèixer i analitzar diverses les diverses etapes que han configurat les disciplines del treball, la psicologia dels grups i la psicologia de les organitzacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Els grups humans i les seves dinàmiques internes |
|
Tema 2.- La dinàmica de grups |
|
Tema 3.- Tècniques i estratègies de la dinàmica de grups |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
6 |
23 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Preparació i realització de dinàmiques de grup en grups de treball |
Atenció personalitzada |
Tutoria presencial a l'aula, o virtual al moodle o per mail, per a la correcta realització del treball individual o en grup |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l'alumne a través de l'aula, del moodle i/o del mail. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Elaboració i presentació d'una memòria amb les activitats de grup realitzades als seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar els seminaris.
|
60% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
40% |
Altres |
|
S'han d'aprovar les dues parts per separat per superar l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. L'avaluació final consisteix en: a) una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teòrica i b) la realització i exposició oral del treball pràctic realitzat durant el curs, però de manera individual. D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants. |
Bàsica |
Henri Tajfel, Grupos Humanos y Categorías Sociales, Herder, Barcelona
Tomás Ibáñez, Introducción a la psicología social, Editorial UOC, Barcelona
Pierre Simon, Lucien Albert, Las relaciones interpersonales, Herder, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA SOCIAL/11204003 | PSICOLOGIA SOCIAL APLICADA/11204112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|