Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A7 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Conèixer i analitzar diverses les diverses etapes que han configurat les disciplines del treball, la psicologia dels grups i la psicologia de les organitzacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1 Models i teories de psicologia dels grups. |
|
2 Estructura grupal. |
|
3 Dinàmica i processos grupals |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
15 |
26 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
11 |
13 |
24 |
Treballs |
|
4 |
15 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació, per part del professor, dels continguts de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Perparació i realització en grup d'exercics per posar en pràctica les diferents tècniques grupals emprades. |
Treballs |
Al final del procés de les activitats dels semnaris, informe final de caire grupal |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels treballs en equip |
Descripció |
Es farà a les sessions pràctiques i a les hores de tutoria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració d'una memòria amb les activitats grupals realitzades (80% de la nota final dels seminaris). S'avaluarà la presència als seminaris (20% de la nota final dels seminaris) |
35% |
Altres |
|
Exercici tipus test de 40-50 ítems (en funció del material que es doni) |
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'han d'aprovar les dues parts independentment per superar l'assignatura. En segona convocatòria es farà un altre examen pels alumnes que no hagin superat el primer procès aval.luatiu |
Bàsica |
Sanchez, J.C.,, Psicologia de los grupos, McGraw Hill, 2002
Blanco, A, Caballero, A., De la Corte, L.,, Psicología de los grupos, Prentice Hall, 2004
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA SOCIAL/11204003 | PSICOLOGIA SOCIAL APLICADA/11204112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|