Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Acreditar el coneixement dels models teòrics proposats en l’àmbit de la Psicologia de l’Educació, sent capaç d’analitzar críticament les seves aportacions i limitacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Aproximació a la psicologia de l’educació |
- La psicologia aplicada a les pràctiques educatives
- Objecte d’estudi, continguts i espais professionals de la P.E.
- Enfocaments i tendències actuals en P.E.
|
Bloc 2. Les concepcions constructivistes de l'ensenyament i l'aprenentatge. |
- Aprenentatge, desenvolupament cognitiu i ensenyament.
- La teoria genètica de l’aprenentatge
- Aprenentatge significatiu i teoría de l’assimilació. Implicacions instruccionals.
- La teoria sociocultural del desenvolupament i l’aprenentatge.
- El constructivisme en l'educació.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
10 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
Projectes |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats que permeten un primer apropament als continguts de la matèria. |
Sessió Magistral |
Sessions que tenen el objectiu de presentar als alumnes de forma ordenada i global els aspectes tèorics generals de la Psicologia de l'Educació. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució individual dels problemes pràctics i dels exercicis proposats, en relació als continguts de la Psicologia de l'Educació. |
Projectes |
Desenvolupament d'un projecte educatiu. Els estudiants relacionen els diferents continguts treballats en l'assignatura amb l'objectiu de donar solució a una necessitat educativa concreta, emulant l'exercici professional. |
Atenció personalitzada |
Seguiment del treball de l'alumne i resolució de dubtes tant a l'aula com en sessions de tutoria. |
Descripció |
Els alumnes disposen d’hores d’atenció pel seguiment i supervisió del treball individual i en grup. És un temps per la retroalimentació sobre les tasques i produccions a partir dels indicadors d’avaluació. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de problemes i exercicis pràctics de forma individual. |
40%
|
Proves objectives de tipus test |
|
En aquetes proves s'avaluen els continguts teòrics impartits a les classes magistrals.
Cal superar el 50% de la prova. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Hi haurà un examen de recuperació pels alumnes que suspenguin les proves objectives tipus test, però no hi haurà una recuperació pels treballs ni per les pràctiques (problemes o exercicis de classe). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A., Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar. , 2ª edición, Alianza
John W. Santrock, Psicología de la educación, 4ª edición, McGraw-Hill
|
|
Complementària |
Trianes, M.V., Educación y competencia social. Un programa en el aula, 1ª, Ediciones Aljibe
Fernández, E.; Justicia, F. & Pichardo, M.C. , Enciclopedia de Psicología Evolutiva y de la Educación. Volumen I. , 1ª, Ediciones Aljibe
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|