Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia de l'educació.
| | A6 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia de l'educació.
| | A7 |
Planificar i ejecutar les intervencions adequades, evaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia de l'educació.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC 1: Bases teòrico-pràctiques:paradigmes i models |
Model ecològic
Model ecològic transaccional
Model del contextualisme evolutiu |
BLOC 2: Diversitat familiar |
Models de familia no tradicional i desenvolupament dels infants
Famílies amb infants amb necessitats educatives |
BLOC 3: Infància i família en contextos de dificultat |
Vulnerabilitat i resiliència
Intervenció per la preservació familiar
Maltractament i prevenció:Tipologies, Característiques, Conseqüències.
Els sistemes de protecció a la infància i la coordinació professional
|
BLOC 4: Orientacions i programes d'intervenció psicoeducativa en l'àmbit familiar |
Objectius, Característiques, metodologia dels programes
Models d’intervenció
|
BLOC 5: L’escola i les transformacions de la família |
Programes pel desenvolupament social i afectiu a l’aula |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
3 |
7 |
Sessió Magistral |
|
25 |
35 |
60 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
10 |
12 |
Treballs |
|
10 |
33 |
43 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
10 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
10 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats relacionades amb els coneixements prèvis sobre la metèria i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de la matéria per part del docent amb suport digital. Es facilitarà/promourà la participació de l'alumne |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Recull dels continguts de la matèria |
Treballs |
Resolució de problemes,análisi i resolució de situacions |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics |
Atenció personalitzada |
Seguiment e l'alumne i guia en l'aprenentatge |
Descripció |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és el seguiment de l'alumne en relació a l'assignatura, per tal de guiar-lo en el seu aprenentatge, i posar al seu abast les eines i les indicacions que necessiti.
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personalitzada individual i en grup amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
|
20% |
Treballs |
|
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria. Hi haurà una part de treball grupal de l'assignatura i una part individual (exercicis, lectures, reculls, anàlisi de casos) |
70% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
|
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: examen D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes pel bon desenvolupament de les activitats que són avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Bàsica |
ARRANZ, E. I OLIVA, A., Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares, (2010), Ed Piramide: Madrid
ARRRANZ, E. (coord.) , Família y desarrollo psicológico, (2004) , Pearson:Madrid
GOLOMBOK, S. , Modelos de família: ¿que es lo que de verdad cuenta?, (2006) , Graó: Barcelona
LOPEZ, F. i altres , Desarrollo afectivo y social, (2008), Ed Piramide: Madrid
RODRIGO, M.J., PALACIOS, J, (oord), Família y desarrollo humano, (2004), Alianza editorial: Madrid
|
|
Complementària |
CABRERA, D., FUNES, J. Y BRULLET, C., Alumnado, familias y sistema educativo, (2004), Octaedro: Barcelona
CATALDO, C., Aprendiendo a ser padres. Conceptos y contenidos para el diseño de formación de padres, (1991), Aprendizaje Visor. Madrid
COMELLAS, MJ, Escola de pares, (2007), Columna: Barcelona
MORATALLA, T, Psicologia en la familia, (2003), Tibidabo: Barcelona
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU/11204006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|