Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A5 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia de l'Educació
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia de l'Educació.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Avaluació psicopedagògica
|
Concepte , Finalitat i procediement. La demanda del professional. Tècniques e instruments d'avaluació .L'entrivista familia alumne .Avaluació dels eu entorn.Elaboració Dictamens i informes .Intervenció i assessorament |
TEMA 2 : Avaluació psicopedagògica alumnes dificultats comunicació i llenguatge oral i escrit
|
Desenvolupament del llenguatge oral i la seva avaluació dins d'un context educatiu ,
Proces d'aquisició del llenguatge escrit i la seva avaluació .Intervenció i assessorament |
TEMA 3 : Avaluació psicopedagògica alumnes amb problemes d'aprenetatge per retard mental |
Definició i àmbits d'avaluació .Procediment d'avaluació del aprenentatges escolars i la seva relació amb les capaacitats i/o competècies de l'etapa eductiva |
TEMA 4 ;Avaluació psicopedagògica dels alumnes amb problemes i trastorns de conducta |
Caracteristiques diferencials dels trastorns emocionals i/o conducta a l'infancia i adolescència .Avaluació dels alumnes Aspectre Autista , Avaluació alumnes trastorns del comportament (TDHA) .altres i la seva intervenció en l'àmbit educatiu i o familiar |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
30 |
20 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Exposició dels continguts de l'assignatura teòric i pràctic amb aplicació i observació del tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció individual i /o grup per tal de realitzar una totoria i segument personalitzat de l'alumne
|
Descripció |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, per tal de poder-li guiar en el seu aprenentatge, i posar-li a l'abast les eines i indicacions que necessiti.
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
|
|
Altres |
|
|
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Bonals, J ; Sánchez-Cano M, La evaluacion psicopedagogica, Grao, 2007
Zabala Vidiella , A, La pràctica educativa, Graó, 1995
Selvini ,M, El mago sin màgia , Paidós, 1987
Coll ,C, Psicologia y Curriculum , Barcelona. Laia , 1987
, , ,
Coll, C y otros (, Desarrollo Psicologico y Educación, Alianza, 1990
|
|
Complementària |
Sánchez , A , Necesidades Educativas e intervención psicopedagògica , EUB , 1998
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|