Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A5 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia de l'Educació
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia de l'Educació.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Avaluació psicopedagògica
|
Concepte , Finalitat i procediment. La demanda del professional. Tècniques e instruments d'avaluació .L'entrevista familiar alumne .Avaluació dels seu
entorn.Elaboració informes.Intervenció i assessorament |
TEMA 2 : Avaluació psicopedagògica alumnes TEA
|
Alumnes TEA entorn educatiu: definició i simptomatologia. Perspectives teòriques. Etiologia. Diagnòstic i detecció precoç. Les característiques del desenvolupament de les persones amb autisme. L'avaluació psicopedagògica dels alumnes amb autisme i la de les seves famílies. Necessitats educatives dels alumnes amb TEA. L'adaptació curricular de centre i aula. L'ensenyament estructurada. La intervenció en les àrees crítiques: desenvolupament de la comunicació i el llenguatge, el desenvolupament social i la flexibilitat. L'enfocament preventiu i proactiu en la resposta educativa a les conductes desafiants. El suport a les famílies |
TEMA 3 : Avaluació psicopedagògica alumnes amb Discapacitat Intel.lectual |
Discapacitat intel·lectual: concepte, classificació, criteris diagnòstics i directrius per a la intervenció des dels diferents paradigmes (retard mental com a dèficit i el paradigma dels suports *: AARM (1992; 2002) i AAID (2010). Etiologia. Característiques generals del desenvolupament. les necessitats educatives dels alumnes amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies, l'avaluació psicopedagògica i la resposta educativa. la planificació centrada en la persona i en la família
|
TEMA 4 :Avaluació psicopedagògica dels aluumnes amb sordera |
La sordesa: definició, classificació, etiologia i prevenció. La detecció precoç i l'avaluació de el dèficit auditiu. Les característiques de el desenvolupament dels alumnes amb dèficit auditiu. L'avaluació psicopedagògica dels alumnes amb discapacitat auditiva. Les necessitats educatives dels alumnes amb hipoacúsia i sordesa, i les de les seves famílies. Les modalitats educatives en l'escola inclusiva |
Tema 5 : Altes Capacitats resposta educativa familiar i social |
Alumnes amb altes capacitats.Concepte ,Detecció precoç Tipus d’avaluació i Intervenció Psicoeducativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
30 |
20 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Videoconferència |
|
30 |
0 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Presentació recull del treball realitzats als seminaris presencials, on es treballarà per resolució de situacions educatives plantejades, simulacions, aplicació d'aspectes teòrics a la pràctica, petites presentacions on-line per part dels alumnes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions.
MOLT IMPORTANT :
Els grups sempre seran estables i fixes ,això vol dir que els alumnes no podran vaig cap concepte canviar de grup.
Durant la presentació assignatura el professorat determinarà el nombre de grups i el nombre d'alumnes per grup i l'adjudicació de l'horari que caldrà respectar
(Aquesta modalitat s'aplica com a conseqüència de la crisis sanitària, la TSQD)
|
Videoconferència |
En aquesta assignatura la docència es farà mitjançant amb classes inverses. És a dir, les classes teòriques es faran a distància i s’aprofitarà la presencialitat, en primer lloc, per reforçar els conceptes teòrics més complexos i, en segon lloc, per dur a terme les classes més pràctiques |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories en línia o l’horari en què es pot contactar directament amb el docent,previament caldrà demanar hora per correu .
Tot i això durant les hores de seminari presencial es poden resoldre dubtes i altres qüestions |
Descripció |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, per tal de poder-li guiar en el seu aprenentatge, i posar-li a l'abast les eines i indicacions que necessiti.
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa La docència al Grau al curs 20-21 seguirà una modalitat mixta/híbrida per aquests motiu si es faran tutories en línia i caldrà demanar previament per correu dia i hora .Tot i això donat donat la modalitat mixta també es podran fer tutories presencial sempre i quant es respectin les mides de seguretat establertes ( distància i mascareta ) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
AVALUACIÓ CONTINUA :Prova Objectiva : Qüestionari tipus test de respostes múltiples on-line Prova d'aprenentatge referida a continguts treballats a classe o referenciats en documents i materials de treball.
Presentació recull del treball realitzats als seminaris presencials
L’ assistència és obligatòria com a mínim s’ aconsella assitir el 80% dels seminaris
Assistència 80 %
|
50%
40%
10% |
Altres |
|
La superació de l'assignatura exigeix aprovar tant la prova escrita com els treballs de pràctiques. Complert aquest requisit, la qualificació global resultarà de la suma de les notes obtingudes en totes les formes d'avaluació i la suma de l' assistència als seminaris presencials , ja que cal recorda que la classe magistral seran a distància AVALUACIÓ NO CONTINUA Prova Objectiva : Qüestionari tipus test de respostes múltiples on-line Prova d'aprenentatge referida a continguts treballats a classe o referenciats en documents i materials de treball50 % Treball teòric-pràctic sobre algun dels continguts presentats a la part teòrica i la seva aplicació practica50% |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. SEGONA CONVOCATÒRIA : SERÀ UNA PROVA OBJECTIVA TIPUS TEST |
Bàsica |
Bonals, J ; Sánchez-Cano M, La evaluacion psicopedagogica, Grao, 2007
Zabala Vidiella , A, La pràctica educativa, Graó, 1995
Coll ,C, Psicologia y Curriculum , Barcelona. Laia , 1987
Gerardo Echeita, Yolanda Muñoz, Cecilia Simón y Marta Sandoval, Guía para la Educación Inclusiva: Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares, Centre for Studies in Inclusive Education (CSIE). Traducción y adaptación para España y América Lati, 2015
Coll, C y otros (, Desarrollo Psicologico y Educación, Alianza, 1990
Hernández, J.M. et al, Guía de buena práctica para la detección temprana de los trastornos del espectro autista, , Revista de Neurología, 41
Silvestre, N, L’alumnat sord a les etapes infantil i primària. Criteris i exemples d’intervenció educativa, Barcelona:Graó. Gistal, 2002
Martínez, M.; Guirado, A., Altas capacidades intelectuales., Barcelona: Graó, 2012
|
|
Complementària |
Sánchez , A , Necesidades Educativas e intervención psicopedagògica , EUB , 1998
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura està orientada per la menció de Psicologia Educativa i per aquests motiu el Continguts de l'assignatura es refereixen a les edats escolars |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|