DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L'ÀMBIT DE LES EMOCIONS Codi 11204210
Ensenyament
Grau de Psicologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
VENDRELL ARAGONESES, ANNA MARIA
Adreça electrònica anamaria.vendrell@urv.cat
Professors/es
VENDRELL ARAGONESES, ANNA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Matèria que pretén aportar eines per desenvolupar competències emocionals, tant des d'un punt de vista teòric (àmbit conceptual i de fonamentació) com també pràctic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari).
 A8 Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
 A8 Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Continguts
Tema Subtema
MÒDUL 1. L'educació emocional contribueix al desenvolupament integral 1. Intervenció psicoeducativa.
2. Concepte d’educació emocional
3. Marc conceptual
4. Competències emocionals
MÒDUL 2: aportacions de la neurociència 1. Mecanismes neuronals de les emocions
2. Neurociència de les emocions bàsiques
MÒDUL 3. Àmbits d’intervenció 1. Educació emocional i família
2. Educació emocional i educació
3. Emoció i benestar
4. Senyals d'alarma
5. Programes i eines per assolir competències
emocionals


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
C3
10 15 25
Presentacions / exposicions
A8
3 15 18
Sessió Magistral
A8
8 5 13
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A6
3 8 11
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats d'activació de coneixements previs.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'activitats pràctiques relacionades amb els continguts de cada mòdul
Presentacions / exposicions Exposicions grupals
Sessió Magistral Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de materials
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Estudi i resolució de casos relacionats amb els continguts dels mòduls
Atenció personalitzada Atenció individual o en grups de treball.

Atenció personalitzada
Descripció
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb la professora per tal de dur a terme les adaptacions que siguin necessàries.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
C3
Resolució dels exercicis plantejats.
15
Presentacions / exposicions
A8
Gestió de la informació amb capacitat de síntesi i continguts i explicacions adients a la temàtica 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A6
Casos i situacions pràctiques 20
Altres  

Proves objectives de preguntes curtes.Superació del 50% de la prova


45
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en una prova escrita.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària Bisquerra, R, Educación emocional y bienestar, octubre 2008, Wolters Kluwer
Bisquerra, R, Inteligencia emocional en educación, 2015, Editorial Sintesis
Bisquerra, R, 10 Ideas clave educación emocional, Juny 2016, Editorial Graó
Darder, P (i altres), Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia, Gener 2013, Octaedro
Bisquerra, R, psicopedagogia de las emociones, 2009, Editorial Sintesis

Recomanacions


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura s'imparteix en català
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent