Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
MÒDUL 1. L'educació emocional contribueix al desenvolupament integral |
1. Intervenció psicoeducativa.
2. Concepte d’educació emocional
3. Marc conceptual
4. Competències emocionals
|
MÒDUL 2: aportacions de la neurociència |
1. Mecanismes neuronals de les emocions
2. Neurociència de les emocions bàsiques
|
MÒDUL 3. Àmbits d’intervenció |
1. Educació emocional i família
2. Educació emocional i educació
3. Emoció i benestar
4. Senyals d'alarma
5. Programes i eines per assolir competències
emocionals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
15 |
18 |
Sessió Magistral |
|
8 |
5 |
13 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
8 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats d'activació de coneixements previs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'activitats pràctiques relacionades amb els continguts de cada mòdul |
Presentacions / exposicions |
Exposicions grupals |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de materials |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudi i resolució de casos relacionats amb els continguts dels mòduls |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en grups de treball. |
Descripció |
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb la professora per tal de dur a terme les adaptacions que siguin necessàries. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels exercicis plantejats.
|
15 |
Presentacions / exposicions |
|
Gestió de la informació amb capacitat de síntesi i continguts i explicacions adients a la temàtica |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Casos i situacions pràctiques |
20 |
Altres |
|
Proves objectives de preguntes curtes.Superació del 50% de la prova |
45 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova escrita. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
Bisquerra, R, Educación emocional y bienestar, octubre 2008, Wolters Kluwer
Bisquerra, R, Inteligencia emocional en educación, 2015, Editorial Sintesis
Bisquerra, R, 10 Ideas clave educación emocional, Juny 2016, Editorial Graó
Darder, P (i altres), Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia, Gener 2013, Octaedro
Bisquerra, R, psicopedagogia de las emociones, 2009, Editorial Sintesis
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura s'imparteix en català |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|