Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia de l'Educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
MÒDUL 1. L'educació emocional contribueix al desenvolupament integral |
1. Intervenció psicoeducativa.
2. Concepte d’educació emocional
3. Marc conceptual
4. Competències emocionals
|
MÒDUL 2: aportacions de la neurociència |
1. Mecanismes neuronals de les emocions
2. Neurociència de les emocions bàsiques
|
MÒDUL 3. Àmbits d’intervenció |
1. Educació emocional i família
2. Educació emocional i educació
3. Emoció i benestar
4. Senyals d'alarma
5. Programes i eines per assolir competències
emocionals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
15 |
18 |
Sessió Magistral |
|
8 |
5 |
13 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
8 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats d'activació de coneixements previs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'activitats pràctiques relacionades amb els continguts de cada mòdul |
Presentacions / exposicions |
Exposicions grupals |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de materials |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudi i resolució de casos relacionats amb els continguts dels mòduls |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en grups de treball. |
Descripció |
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb la professora per tal de dur a terme les adaptacions que siguin necessàries. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels exercicis plantejats.
|
15 |
Presentacions / exposicions |
|
Gestió de la informació amb capacitat de síntesi i continguts i explicacions adients a la temàtica |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Casos i situacions pràctiques |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva amb preguntes curtes.Superació del 50% de la prova |
45 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova escrita. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Bisquerra, R., Educación emocional y bienestar, 2008, Wolters Kluwer
Bisquerra, R., Inteligencia emocional en educación, 2015, Editorial Síntesis
Bisquerra, R., 10 Ideas clave educación emocional, 2016, Editorial Graó
Bisquerra, R., Psicopedagogia de las emociones, 2009, Editorial Síntesis
Bisquerra, R. (coord), Educación emocional. Propuesta para educadores y familias, 2011, Desclée
Ibarrola, B., Aprendizaje emocionanate, 2013, Biblioteca innovación Educativa
|
|
Complementària |
Darder, P (i altres), Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia, Gener 2013, Octaedro
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura s'imparteix en català |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|