Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
| A9 |
Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Mesurar variables psicològiques, processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficència de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A9 |
Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis.
| | A10 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Analitzar i interpretar dades qualitatives i quantitatives.
Realitzar cerques d'informació utilitzant les fonts documentals pròpies de la psicologia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Unit 1. Data encoding |
1.1. General introduction
- Definition of a research
- Definition of variable and types of variables
- Basic aspects of a questionnaire
1.2 Basic aspects of data encoding
- Data encoding
- Data entry in Excel and SPSS
- Data importation between programs
1.3. Manipulation and data labelling
- Selection of cases or groups
- How to create, transform and calculate variables
- Syntax window |
Unit 2. Analysis with one variable |
2.1. Explorer analysis
- Visual analysis
- Graphs and plots
2.2. Frequencies and measures of dispersion and central tendency |
Unit 3. Analysis with two variables |
3.1. Statistical inference
- Crosstabs. Chi square test
- Means comparison. T test, One-Way Anova
- Non parametric tests
3.2. Correlation and lilnear prediction
- Pearson, ordinal and partial correlation
- Linear prediction |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
40 |
64 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | C2 | C3 | C4 | |
8 |
35 |
43 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
General introduction of the subject |
Sessió Magistral |
Explanation of contents: codification data, explore analysis, frequencies and measures of dispersion and central tendency, plots, analysis with two variables: t test, Anova, crosstabs, non parametric tests, Pearson, ordinal, partial correlation and linear prediction. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Daily will be practical sessions using Excel and /or SPSS |
Atenció personalitzada |
All the students will be attended personally in the Apqua Room at the timetable specified and also at any time by electronic mail at the following address: montserrat.domenech@urv.cat |
Descripció |
All the students will be attended personally in the Apqua Room at the timetable specified and also at any time by electronic mail at the following address: montserrat.domenech@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Contents will be evaluated in classroom reports and also in a final report |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Continuous evaluation using classroom reports that students will upload to the Moodle at the end of each class. Teacher will propose seven practice works, each of one will obtain maximum one point. The best six reports will count for the final mark (60% of the final mark). |
0,6 |
Proves pràctiques |
A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | C2 | C3 | C4 |
|
A final report. Teacher will give to the students some data to be analyzed and students will do all the analysis at home with SPSS and will explain the main results. The APA guide will be followed. This final report will be presented the official day of the exam. |
0,4 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
English is the language used not only in the classroom but also in the evaluation process, and will no be accepted works written in another language. --> |
Bàsica |
Navas, M.J., Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica, UNED, 2001
Solanas, A.; Salafranca, L.; Fauquet, J.; Núñez, M.I., Estadística descriptiva en Ciencias del Comportamiento., Thomson, 2005
Pérez, C., Técnicas estadísticas con SPSS 12. Aplicaciones al análisis de datos, Pearson Prentice Hall, 2005
Vigil, A; Lorenzo, U., Introducción al SPSS/PC 7.0. Adreça electrònica: http://psico.fcep.urv.es/spss/, URV. Document de laboratori, 1999
Steingerg, Wendy J., Statistics Alive 2n edition, SAGE, 2010
Gardner, Robert C., Estadística para psicología: usando SPSS para Windows, Pearson Educación, 2003
|
|
Complementària |
Camacho, J., Estadística con SPSS para Windows., RAMA, 2000
Amón, J., Estadística para psicólogos. Vols. I y II., Pirámide, 1991
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT I/11204002 | ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT II/11204110 |
|
|
Altres comentaris |
English is the language of this subject and students need to use English during all the time, so a minimum level of the language is necessary. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|