Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Aspectes introductoris. |
El mètode científic
Confecció d'un qüestionari.
El.laboració d'un informe científic. |
2. Introducció de dades informàticament |
Introducció de dades amb el Excel
Introducció de dades amb el SPSS
Importació de dades entre els programes
Manipulació i etiquetatge de les dades |
3. Anàlisis dels estadístics bivariats |
Anàlisi explorator: estadístics descriptius bàsics i anàlisi visual.
Inferència estadística: taules de Contingència, comparacions de mitges, Anàlisi de la variança i Mesures repetides.
Correlació i regressió simple |
4. Introducció als estadístics descriptius multivariats |
Característiques
Estadístics multivariats principals |
5. Anàlisis multivariants distingint les variables |
Anàlisi de la variança mulltivariant: ANOVA amb dos o més factors, ANOVA amb dos o més variables dependents, Mesures repetides (dissenys mixtes)
Regressió múltiple |
6. Anàlisis multivariants sense distingir les variables |
Anàlisi factorial
Anàlisi de correspondències |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
6 |
34 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
12 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
30 |
30 |
60 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i mètode d'avaluació.
Explicació de la utilitzat de les tècniques multivariants i breu resum general de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació dels temes teòrics que apareixen al programa. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques en la recerca de la informació (bases de dades), buidatge de les dades amb Excel i SPSS i pràctiques en l'ús del programa SPSS (anàlisis estadístics bivariats i anàlisi multivariant de les dades) |
Atenció personalitzada |
Atenció individual per a resoldre dubtes teòrics i pràctics aixi com orientació del treball de recerca que han de realitzar per a aplicar les tècniques multivariants vistes al llarg del curs. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà presencialment a la classe i a les hores d'atenció a l'alumnat. També s'atendrà de forma online mitjançant Fòrums al Moodle i a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Pràctiques realitzades a classe i penjades al Moodle. Es realitzaran com a mínim tres pràctiques i les 2 pràctiques amb millor nota seran les que puntuaran en la nota final. |
20% |
Proves pràctiques |
|
Informe de recerca seguint normativa APA.
Les parts del treball seran les següents:
1. Resum (castellà o català) i Abstract (anglès)
2. Introducció teòrica. Objectius i hipòtesis.
3. Participants
4. Instruments
5. Procediment
6. Resultats
7. Discussió
8. Conclusions
9. Referències |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Caldrà realitzar un treball pràctic de recerca i presentar un informe científic que segueixi la normativa APA i en el que s'utlitzin els anàlisis estadístics treballats al llarg de l'assignatura. El treball serà el 80% de la nota. El 20% restant s'obtindrà de les pràctiques realitzades a classe i presentades al Moodle en les dates que proposi la professora. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Camacho Rosales, Juan, Estadística con SPSS (versión 12) para Windows, 2005, RA-MA
Pérez, C, Técnicas estadísticas con SPSS 12. Aplicaciones al análisis de datos, 2005, Prentice Hall
Vigil, A. i Lorenzo, U, Introducción al SPSS/PC 7.0, 1999, http://psico.fcep.urv.es/spss
Lévy Mangin, JP & Varela Mallou, J. (Dirs), Análisis multivariable para las ciencias sociales, 2005, Pearson Prentice Hall
Steinberg, WJ, Statistics Alive , 2010, SAGE
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT I/11204002 | PSICOMETRIA/11204010 | PSICOLOGIA EXPERIMENTAL/11204111 | ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT II/11204110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|