Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Analitzar i interpretar dades qualitatives i quantitatives.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1. La investigació a les ciències socials
|
a. Tipologies d'investigació
b. Usos de la investigació
c. Exemples i camps d'aplicació |
2. Procediments d'investigació
|
|
3. Construcció d'escales
|
|
4. Anàlisi d'informació quantitativa
|
|
5. Representació gràfica i creació d'informes de resultats |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
10 |
26 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
10 |
50 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari: explicacions sobre metodologia d'investigació, realització d'enquestes i els diversos anàlisis
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació pràctica del temari utilitzant
|
Treballs |
Realització d'un treball personal d'un estudi social d'un tema que pugui interessar als alumnes |
Atenció personalitzada |
Atenció a classe, online i al despatx |
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà presencialment a la classe i a les hores d'atenció a l'alumnat (previ cita). També s'atendrà de forma online mitjançant Fòrums al Moodle i a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova escrita sobre un cas pràctic: detecció d'errors i proposar solucions |
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització de pràctiques a classe |
30% |
Treballs |
|
Realització d'un treball pràctic simulant una situació de recerca |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Pérez, C, , Técnicas estadísticas con SPSS 12. Aplicaciones al análisis de datos, , Prentice Hall, 2005
Vigil, A. i Lorenzo, U, , Introducción al SPSS/PC 7.0,, , 1999
Maria Perez Marques , • SPSS. Estadistica descriptiva , , CreateSpace Independent Publishing Platform
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Tot i que no és indispensable, és bo disposar d'una base d'estadística conceptual. Es treballarà qualsevol element des del punt de vista pràctic i no teòric, però és bo tenir els conceptes bàsics d'estadística descriptiva clars. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|