Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A10 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficència de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comprèn els elements que composen una disciplina
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Historia de la Psicologia social del Deporte. |
|
Marcs teòrics |
|
Psicologia de la Competició Esportiva |
|
Psicologia de l’Entrenament Esportiu |
|
Psicologia de l’Arbitratge i Judici esportius |
|
Organitzacions Esportives |
|
Habilitats psicològiques a l’esport |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
5 |
19 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
25 |
41 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de com anirà l'assignatura |
Sessió Magistral |
Continuguts de caire teòric |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques als seminaris |
Atenció personalitzada |
Dubtes a les classes teòriques, als seminaris i a les hores de tutoria |
Descripció |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor durant les hores d'atenció al despatx (preferentment) o bé per correu electrònic bàsicament per concertar cita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Hi haurà diferents treballs que seràn valorats amb el 75% de la nota final dels seminaris. El 25% restant correspondrà a l'assistència.
Si algun/alguna alumne no pot assistir als seminaris i ho justifica adeqüadament, podrà assolir la màxima nota fent un treball alternatiu |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es faran proves de tipus test sobre el contingut de l'assignatura |
60% |
Altres |
|
La part teòrica i la part pràctica s'han d'aprovar de manera independent per superar l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. A la segona convocatòria es podrà aprovar amb un examen i amb la presentación dels treballs que siguin definits pel professor |
Bàsica |
Riera, J., Introducción a la psicología del deporte, 1985, Martinez Roca
Riera, J. y Cruz, J., Psicología del deporte: aplicaciones y perspectivas, 1991, Martinez Roca
Ribes, E. y Lopez, F., Teoría de la Conducta: un análisis de campo y paramétrico, 1985, Trillas
|
|
Complementària |
|
Balaguer, I. (1994). Entrenamiento Psicológico en el deporte. Valencia: Albatros
Cruz, J. (Ed.) (1997). Psicología del deporte. Madrid: Síntesis
Weinberg, R.S. y Gould, D. (1995). Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio físico. Barcelona: Ariel
Williams, J.M. (Eds.) (1986). Applied Sport psychology. Palo Alto, Ca: Mayfield. Traducción: Psicología Aplicada al Deporte. Madrid: Biblioteca Nueva, 1991 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|