Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A7 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Marcs teòrics i conceptes fonamentals d'intervenció psicosocial. |
|
2. Models i estratègies d'intervenció psicosocial. |
|
3. Programació i avaluació de la intervenció psicosocial. |
|
4. Aspectes ètics i professionals del personal intervinent. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Sessió Magistral |
|
13 |
13 |
26 |
Treballs |
|
4 |
16 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d'una sessió on el professor/a es presenta als nou alumnat, recull informació sobre els coneixements previs d'aquests en la matèria a tractar, interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques i/o dinàmica a l'aula .
A continuació, s'explicarà el contingut de l'assignatura, els objectius,la metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
I abans de finalitzar,es deixarà un temps per a preguntes i precs per al alumnat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació de casos pràctics o dinàmiques problema, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució ,la majoria en l'aula. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar al professor/a en el temps d'entrega establert per aquest, amb penalització en cas de no fer-ho. |
Sessió Magistral |
Durant la sessió magistral el professor/a exposarà de manera oral els continguts teòrics de l'assignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i amb els tallers de pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes puguin presentar.
Dita exposició anirà recolzada amb presentacions de Powerpoint i altres mitjans que es considerin convenients per la correcta realització de la classe. |
Treballs |
Podem trobar de recerca d'informaicó sobre un tema concret a treballar en l'assignatura; però també treballs que suposin el disseny i desenvolupament de projectes que hi estiguin relacionats amb les tècniques adquirides en les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
L'alumne té dret a demanar tant via e-mail com presencialment una atenció personalitzada pel part del professor/a, per tal de ressoldre els dubtes que hi vagin surtint al llarg de l'assignatura.
Aquests dubtes poden ser tant de la teoria donada com dels treballs pràctics a desenvolupar. |
Descripció |
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumne per aclarir els dubtes teòrics i pràctics de l'assignatura.
L'e-mail de contacte és sonia.gonzalez@urv.cat, i l'horari d'atenció serà informat el primer dia de classe i penjat a la presentació que es facilitarà a l'alumnat a través de moodle. Malgrat haver un horari pautat d'atenció personalitzada, hi haurà flexibilitat per tal d'adaptar aquests horaris a les exigències laborals o horaris de classe dels alumnes i les alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne presentarà una pràctica, realitzada grupalment a classe, en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.
L'entrega del treball pràctic es realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a. (e-mail, paper o espai obert al moodle).
Es imprescindible que totes les pràctiques proposades pel professor/a estiguin aprovades amb una qualificació mínima de 5 punts cadascuna per a ser valorables en el còmput d'avaluació de l'assignatura. Notes inferiors es comptaràn com a no superat i suposaran que l'alumne hagi de presentar-se a l'examen pràctic de segona convocatòria. |
50% |
Treballs |
|
El treball de recerca es presentarà de manera col.lectiva i en el termini que s'especifiqui el professor/a al moodle,amb penalització del 20% sobre la nota del treball en el cas de no fer-ho.
L'entrega dels treball realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a (e-mail, paper o espai obert al moodle).
El treball ha d'estar aprovat amb una qualificació mínima de 5 punts per a ser valorable en el còmput d'avaluació de l'assignatura. Notes inferiors es comptaràn com a no superat. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes, poden presentar, si així ho demanen els treballs corresponents a les pràctiques i treball en el termini establert per a la segona convocatòria. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
SAntiago Pereda y Francisca Berrocal, Dirección y gestión de recursos humanos por competencias, Editorial Universitaria Ramón Areces, 2011
SAntiago Pereda, Francisca Berrocal y Miguel A. Alonso, Técnicas de gestión de recursos humanos por competencias, Editorial universitaria Ramón Areces, 2011
Amelio Blando y Jesús Rodríguez, Intervención psicosocial, Prentice Hall, 2007
Mª Ángeles Carrión, Francisco López y Jordi Tous, Evaluación e intervención psicosocial, AEPA, 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|