Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A10 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficència de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1.Conceptos y dimensiones psicológicas y económicas del consumo.
1.1. cuestiones elementales
1.2. Conceptos de consumo y Marketing
1.3. Referencias históricas: raíces interdisciplinarias. Dimensiones Psicológicas y económicas de la Psicología económica y del consumidor en España.
1.4. Cuestiones para reflexionar y debatir
Tema 2. Teorías y modelos del comportamiento del consumidor.
2.1. Teoría y evaluación de Modelos
2.2. Técnicas de investigación de la conducta del consumidor. La segmentación de mercados. |
|
Tema 3. Dimensiones psicológicas del consumidor.
3.1. Conceptos básicos sobre motivación del consumidor
3.2. Personalidad y comportamiento del consumidor
3.3. Percepción y aprendizaje del consumidor
3.4. Formación y cambio de las actitudes del consumidor |
|
Tema 4. Dimensiones sociales del consumidor.
4.1. Grupos de referencia y influencia social
4.2. la cultura
4.3. los valores
4.4. la familia
4.5. Procesos decisorios del consumidor
|
|
Tema 5. Psicologia i Marketing Social.
5.1. Comprensió i fonaments del Marketing social
5.2. Desenvolupament de programes de Marketing social
5.3. Gestió de Marketing social
5.4. Publicitat i Marketing social |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
1 |
2 |
Presentaciones/exposiciones |
|
6 |
4 |
10 |
Eventos científicos y divulgativos |
|
15 |
18 |
33 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
11 |
15 |
26 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es presentarà el programa i els objectius de l'assiganatura i es respondrà a un Qüestionari personal que servirà per conèixer quin és el punt de partida respecte els coneixements sobre els temes del curs, reflexió sobre quins son els "prejudicis" sobre el consum i el consumidor i com es defineix cadescú com a tal. Aquest Qüestionari serà desenpolsa al final de l'assignatura per contrastar el canvi d'actitud respecte els coneixements inicials i respecte a la definició pròpia com a consumidor. |
Presentaciones/exposiciones |
alguns dels temes aniran il.lustrats d'exposicions de casos pràctics reals o simul.lats per part de professor.
Alguns dels treballs dels alumnes requeriran d'una exposició a classe.
Les exposicions podran contemplar l'ús dels aparells tecnològics a l'abast a les aules i de l'aplicació de programes informatics que facilitin les mateixes. |
Eventos científicos y divulgativos |
A partir d’una primera aproximació al tema a través de l'exposició dels plantejaments teòrics fonamentals a modus introductori per part del professor, s'exposaran en línies generals cada un dels temes, acompanyant-los amb diversos exemples pràctics que clarifiquin el contingut teòric |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Seguidament a cada tema, es procedirà a aprofundir en cada un a partir de la lectura i reflexió d’uns articles per a cada subtema tractat. Es complementarà amb el treball pràctic ja sigui individual o en grup (composició 4-6 persones). Cada article haurà de ser llegit individualment i prèviament a al tema corresponent. Basant-se en aquest i en els continguts tractats a les classes magistrals, es respondrà a qüestions concretes o es realitzaran diferents exercicis o activitats. El treball sobre cada pràctica feta a classe, serà penjat per l'alumne a l'espai de moodle corresponent i comptarà per avaluar l’assignatura.
En alguns temes caldrà la recerca de dades i fer treball de camp per la pràctica, fora del recinte universitari.
Les classes pràctiques son obligatòries
|
Atención personalizada |
Els alumnes disposaran de l'horari d'atenció del professor per resoldre dubtes i aprofundir en els temes que calgui. |
descripción |
Els alumnes disposaran de l'horari d'atenció del professor per resoldre dubtes i aprofundir en els temes que calgui. Al despatx últim de la Planta 1, Edifici Ventura i Gasol. de 13-14h i de 19-20h |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Eventos científicos y divulgativos |
|
L’assignatura s’avaluarà a partir de::
1. L’assistència i treball a les classes de Seminari: reflexió, debats, exposicions de conclusions, resolució de problemes, ...
2. El lliurament de les pràctiques realitzades en grup: on es valorarà la qualitat dels treballs lliurats, les conclusions arribades, la innovació dels plantejaments, la originalitat de les exposicions a classe (s’indicarà en cada cas), etc.
3. Alumnes No presencials: (cal que demostrin documentalment incompatibilitat real i justificada amb les classes Pràctiques): per aquests alumnes s’afegiran als treballs propis per a cada tema, un examen final que contindrà:
a. una part de demostració de coneixements de l’assignatura, de resposta a un seguit de preguntes tipus test i
b. la resolució de 2-3 casos pràctics.
|
Pels ALUMNES PRESENCIALS: Del total d'aquestes tasques, sortirà el 100% de la nota de l'assignatura.
PELS ALUMNES NO PRESENCIALS: l'assignatura s'avaluarà en dos parts: els treballs comptaran el 50% de la nota i l'exàmen l'altre 50%. |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
Cada tema de l'asignatura, contindrà una pràctica a realitzar. En cada moment s'especificarà l'objectiu, la metodologia i el resultat que s'espera. S'aniran penjant a la plataforma del Moodle i s'avaluarà un cop rebut. |
Cada pràctica s'avaluarà sobre una nota de 10.
La nota final serà la metjana de totes les pràctiques. |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
|
·
Quintanilla, I. (2002). Psicologia
del Consumidor.. Madrid. Pearson Educación S.A. ·
Rovira Celma, A. (2000, 2a
reimpressió) Comportamiento del
consumidor. Comprendiendo al consumidor. Madrid Pearson Educación S. A. ·
Tellis, G.J. i Redondo I. (2002)
Estrategia de publicidad y promoción. Madrid. Pearson Educación S. A: ·
León J. L, Yolabarria, E. (1991).
Conducta del consumidor y Marketing. Bilbao Deusto ·
Quintanilla Pardo, I. (1994).
Marketing y psicologia. Concepto y aplicaciones. Valencia: Promolibro. ·
Schiffman, L.G. i Lazar Kanuk, L.
(2001) Comportamiento del consumidor. Mèxico Prentice Hall ·
London Davis,
L. i otros. (1995). Comportamiento del consumidor y aplicaciones. 2a edicion Mc
Graw Hill. ·
Hawkins, del
y otros. (2004). Comportamiento del consumidor. Construyendo estrategias de
marketing. 2a ed. Mèxico Mc Graw Hill. ·
Hugo Schake
Ayechu. (1990). El comportamiento del consumidor. 2ª ed. México Trillas. ·
Roger D.
Blackwell y otros. (2002). Comportamiento del consumidor. México Thomson Cop. ·
Meter, J.
Paul. (2006). Comportamiento del consumidor y estrategias de marketing. México
Mc Graw Hill |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PSICOLOGÍA SOCIAL/11204003 | PSICOLOGÍA SOCIAL APLICADA/11204112 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|