Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema1.- Models de Recursos humans de direcció de les organitzacions |
Introducció al concepte de participació en la teoria organitzacional.
Tipus de participacions. |
Tema 2.- Competencies i habilitats directives dels gestors de recursos humans |
- Tipus de competències : què són les competències, quines són les relacionades amb les gestions directives posant èmfasis en el neurolideratge i la intel.ligència emocional com a eix fonamental. |
Tema 3.- Psicologia aplicada a la gestió dels equips directius de les organitzacions |
|
Tema 4.- Participació dels recursos humans i responsabilitat socialde l'empresa |
- Estratègies de direcció participativa |
Tema 5.- Comportament étic en la gestió de recursos humans |
- Protocol d'assetjament : tractament de la informació , investigació de la denúncia i tractament de la informació.
- Realització d'entrevista (procés / fases ) i realitzaci´d'informes. |
Tema 6.- Casos pràctics i activitats de simulació |
Es proposarà realitzar casos pràctics i simulacions associats a cada tema de l'assignatura. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
3 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
10 |
14 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
4 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'alumnat, explicant els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d'avaluació.
Iniciació de l'assignatura mitjançant un cas pràctic introductori i /o dinàmica grupal. Ressoldre dubtes de diferents punts de la matèria . |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teórics, posant èmfasi en les idees importants, amb exemples de situacions. L'exposició anirà recolzada amb presentacions informatitzades i altres mitjans tradicionals però actualitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La formulació de casos pràctics, amb el posterior analisi de la situació, i debat posterior a l'aula.
Simulacions de diverses situacions per a treballar les competències del saber i saber estar.
Dites activitats es poden realitzar de manera individual o autonoma o en petits grups, on el resultat s'haurà de presentar per escrit al professor via moodle i/o en petites exposicions a l'aula. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Presentació / exposició d'un cas pràctic a l'aula , de manera individual o en petits grups.
També s'inclou la visita a una organització per tal de conèixer les estrategies de direcció i participació, amb el posterior anàlisi i informe per part de l'alumne en el cas que es pugui realitzar , donat la situació actual del covid-19. ( Es podrà canviar el format de presencial a on-line). |
Atenció personalitzada |
Recepció de l'estudiantat per resoldre dubtes de l'assignatura, tant en el marc conceptual com en la realització de les activitats. |
Descripció |
Recepció de l'estudiantat per resoldre dubtes de l'assignatura. També haurà de realitzar tutories amb el professor per a presentar el seu treball o projecte.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de casos pràctics. Els diferents casos s'hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. Aquest casos es podran entregar per superar la part pràctica en la segona convocatoria. |
Aquesta part tindrà un valor del 30% (3 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100% (10 punts) Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 15% (1,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Presentació d'un cas pràctic a l'aula. També pot incloure l'analisi d'un cas real i un informe realitzat a partir d'una visita a una organització per coneixer estrategies de direcció i participació. En el cas que no es pugui realitzar per la situació covid, es realitzarà una simulació i estudi d'un cas. |
Aquesta part tindrà un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100% (10 punts) Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 20% (2 punts) en cadascuna de les activitats.
Aquesta part s'ha de superar en la primera convocatoria. |
Proves de desenvolupament |
|
Prova teòrica, que consistira en una prova objectiva de 25 preguntes tipus test amb quatre opcions de resposta i els errors descompten. |
Aquesta prova tindra un valor del 30% (3 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100%(10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 15% (1,5 punts). |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: -Els alumnes que no han superat les proves de desenvolupament hauran de realitzar un control teòric amb les mateixes condicions que les citades a Proves de Desenvolupament i amb els mateixos criteris d'avaluació. - Els alumnes que no han superat alguns dels exercicis de resolució de problemes, els podran repetir i entregar per superar aquesta part a la segona convocatòria. Cal remarcar que per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 15% (1,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. - Els alumnes han d'haver superat el Supòsits pràctics / estudi de casos en la primera convocatòria, ja que es tracta de presentar un cas pràctic a l'aula. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Bàsica |
Hay Group, Factbook Recursos Humanos, 2006, Aranzadi&Thompson
Perada,S i Berrocal,F., Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por competencias, 2005, Centro de estudios Ramon Areces
Perada,S i Berrocal,F., Dirección y Gestión de Recursos Humanos por competencias, 2011, Centro de Estudios Ramon Areces
Valle, R.j., La gestión estrategica de Recursos Humanos, 2003, Prentice-Hall
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DELS GRUPS/11204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|