Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analizant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia del treball, les organizacions i els recursos humans.
| | A7 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A11 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicología del treball, les organitzacions i els recursos humans.
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analizant els resultats i la eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia del treball, les organizacions i els recursos humans.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Troba la solució adequada
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1 El Proceso de Selección de Personal: generalidades. |
1.1Reclutamiento, selección e integración del personal.
1.2Sustentos teóricos de los criterios de selección.
1.3El proceso de selección típico. |
2 El análisis del Puesto de Trabajo. |
2.1Descripción del puesto de trabajo. |
3 El Profesiograma. |
3.1Características del candidato |
4 La Fase de Reclutamiento en el Proceso de Selección. |
4.1Fuentes internas de Reclutamiento.
4.2Fuentes externas de Reclutamiento.
4.3Técnicas de Reclutamiento. |
5 Evaluación y Entrevista en el Proceso de Selección. |
5.1Pruebas psicológicas
5.2Pruebas de conocimientos
5.3Pruebas de destreza o simulación
5.4Entrevista de Selección |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
0 |
14 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
14 |
10 |
24 |
Treballs |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació, per part del professor, dels continguts de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Treball per grups (es definiran en el seu moment) d'un supòsit pràctic sobre un procès de selecció hipotètic amb tots els seus pasos |
Treballs |
Al final del procés del supòsit pràctic, elaboració d'un treball de caire professional |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels treballs en equip: procès de selecció |
Descripció |
Es farà a les sessions pràctiques i a les hores de tutoria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
S’avaluarà la nota de pràctiques de la següent manera: el 75% correspondrà a un informe final del treball i el 25% restant correspondrà a l’assistència als seminaris. Això correspondrà al 50% de la nota final. |
50% |
Altres |
|
S'avaluarà la part teòrica de l'assignatura amb un examen tipus test que tindrà un pes final a la nota del 50%. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Quintanilla, I. (Dir.), Selección y Evaluación de Personal (La entrevista en el proceso de Selección)., , 1992
Salgado, J. y Moscoso, S, Entrevista conductual estructurada de selección de personal, , 2001
Goodale, J, La Entrevista: Técnicas y aplicaciones para la empresa, , 1998
Guth Aguirre, A, Reclutamiento, selección e integración de Recursos Humanos., , 1994
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|