Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Formació: aspectes i conceptes introductoris |
1.1 Aproximació històrica a la Formació de Personal
1.2 Formació i desenvolupament.
1.3 Formació i aprenentatge |
2. Formació a l'empresa: evolució i realitat |
2.1 Gestió del procès de la formació
2.2 Inversió o despesa? |
3. Tècniques individualitzades |
3.1 Mètodes individualitzats i estandaritzats orientats a l’ensenyament i a l’aprenentatge
3.2 Coaching
3.3 Mentoring |
4. Tècniques semiestandaritzades |
4.1 Noves tecnologies
4.2 Ensenyament a distància |
5. Tècniques situacionals |
5.1 Outdoor training
5.2 Indoor training
5.3 Simuladors
5.4 Proves situacionals i Discussió de grup. |
6. Formació i estructura organitzativa |
6.1 Disseny, aplicació i avaluació del Pla de Formació |
7. Presentacions orals |
7.1 Recomanacions bàsiques
7.2 Sessions formatives |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
15 |
27 |
Treballs |
|
8 |
15 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la dinàmica de l'assignatura, sondeig dels coneixements previs, habilitats i expectatives de l'alumnat. La Formació de Personal com a sortida professional. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. idees importants i exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Assistència i participació activa a un mínim del 80% de les sessions. Anàlisi, discussió i resolució d'activitats plantejades a classe ja sigui presencial o virtual. Implica l'entrega dins dels plaços establerts pel professor. El no fer-ho en temps i forma implica una no puntuació.
|
Treballs |
Elaboració en grup d'un treball (que pot ser un pla de formació realista, novedós i aplicat o el disseny complert d'una acció formativa, seguint els criteris marcats a l'assignatura) que s'haurà d'exposar oralment davant de la classe utilitzant els medis que es considerin adients. La opció escollida serà plantejada pel professor i tothom haurà de fer la mateixa (pla de formació o acció formativa). |
Atenció personalitzada |
Atenció als dubtes respecte l'assignatura així com la preparació del Pla de Formació abans de la seva exposició. |
Descripció |
Personalment al despatx en horari d'atenció i prèvia petició o bé virtualment mitjaçant e-mail o moodle.
El correu electrònic es: ferran.ferre@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Assistència mínima obligatòria del 80%, participació i resolució de les activitats i casos pràctics que es vagin plantejant durant l'assignatura dins del termini fixat pel professor. La no entrega en data o forma implica qüalificació de no apte. |
Aquesta part tindrà un valor del 50%. Per superar aquesta part es necessita una nota mínima del 25%. |
Treballs |
|
En grup, elaboració i exposició davant de la classe d'un treball que pot ser un pla de formació realista, novedós i aplicat o el disseny complert d'una acció formativa |
Aquesta part tindrà un valor del 50% . Per superar aquesta part es necessita una nota minima del 25%. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les classes és obligatòria. En cas de no ser possible s'ha de comunicar com a màxim una setmana desprès de començar el quadrimestre de cara a establir programa específic d'activitat. De no complir-se aquest tràmit no es podrà superar l'assignatura. La realització i superació de les pràctiques (presencials o compensatòries) és obligatòria per tal d'aprovar l'assignatura a l'igual que el treball i presentació grupal. Superar l'assignatura requereix d'una puntuació mínima de 5 en examen i activitats. No es pot aprovar l'assignatura sense participar de manera activa i fer les exposicions pertinents que es vagin demanant. No s'acceptarà cap excusa per tal de no fer-ho. L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà mitjançant un examen en forma de preguntes curtes i l'elaboració d'un Treball (Pla de Formació o acció formativa, escrit i presentació) que s'haurà de lliurar el dia de l'examen en paper, powerpoint i gravació en format DVD. Durant les activitats d'avaluació no es podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades, sent motiu directe de desqualificació. Així mateix no està permès l'ús de telèfons mòbils durant les classes. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Bàsica |
Buckley,R.; Caple, J., La formación.Teoría y práctica, Diaz de Santos S.A., 1991
, El pLan de formación en la empresa., Fundación Confemetal, 1999
Pereda, S. i Berrrocal, F, Técnicas de Gestion de Recursos Humanos por competencias., Editorial Universitaria Ramon Areces., 2011
Pereda, S. i Berrrocal, F, Dirección i Gestión de Recursos Humanos por competencias,, Editorial Universitaria Ramon Areces., 2011
Luis R. Gómez-Mejía, David B. Balkin, Robert L. Cardy , Dirección y Gestión de Recursos Humanos, , 2004
Alfonso C. Morales Gutiérrez, J. Antonio Ariza Montes, Emilio Morales Fernández, Gestión Integrada de Personas. Una perspectiva de organización., , 2000
Castanyer Figueras, F., La formación permanente en la empresa, , 1988
Ives, W., Evaluación de destrezas y análisis de necesidades para el profesional de la formación., , 1991
Maclelland, D.C., Human Motivation, , 1987
Mitrani A.; Dalziel M. y Suarez De Puga, I. , Las competencias: clave para una gestión integrada de los recursos humanos, , 1992
Randell, G.; Packard, P. Y Slater, J. , La valoración y formación del personal, , 1988
Guía para la formación de la Comunidad de Madrid. , Técnicas de Formación, S.A., , 1995
Puchol, L., Dirección y Gestión de Recursos Humanos, Diaz de Santos, 2007
Pereda, S. i Berrrocal, F , Gestion de Recuroso Humanos por competencias, Editorial Universitaria Ramon Areces. , 1999
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les característiques de l'assignatura fan imprescindible presentacions orals individuals i grupals davant del grup-classe. És quelcom a tenir en compte a l'hora de valorar la matrícula a la mateixa. En tot cas es recomana que, d'haver-hi algun problema en aquest sentit, es comuniqui a la docent a la major brevetat per tal d'evitar complicacions posteriors. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|