Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Patologia cerebral
|
|
2. Envelliment, demències i altres processos neurodegeneratius
|
|
3. Introducció a la neuropsicologia infantil |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques clíniques |
|
9 |
15 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i explicació del planing i funcionament |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts |
Pràctiques clíniques |
A les pràctiques de l'assignatura s'explicarà com dur a terme una avaluació, que hauran de dur a terme i entregar un treball sobre l'aplicació i interpretació dels resultats |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran tenir una atenció personalitzada durant les pràctiques i a l'horari d'atenció del professor |
Descripció |
Els alumnes podran tenir una atenció personalitzada durant les pràctiques i a l'horari d'atenció del professor:
margarita.torrente@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
S'aplicarà una avaluació que s'haurà de recollir en un treball els resultats i la interpretació |
40 |
Proves mixtes |
|
Prova mixta on s'ha avaluaràn els continguts de l'assignatura |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per les característiques de les pràctiques no hi haurà una segona convocatòria. S'haurà de treure un mínim de 4.5 de nota en cadascun dels apartats per a fer la mitjana de l'assignatura. Per sota de 4.5 en algun dels apartats no es farà la mitjana i es considerarà suspesa l'assignatura. De l'examen sí hi haurà segona convocatòria. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Junqué i Barroso, Manual de Neuropsicologia, , 2009
J. Peña-Casanova, Normalidad, semiología y patología neuropsicológicas, , 2005
, , ,
Jordi Peña Casanova, Programa integrado de exploración neuropsicológica Test Barcelona-2. Teoría e interpretación., 1a,
|
|
Complementària |
Tirapu i cols, Neuropsicologia, , 2011
Alberca i López-Pousa, Enfermedad de Alzheimer y otras demencias, ,
Artigas-Pallarés i Narvona, Trastornos del neurodesarrollo, , 2011
Lerín MJ, Día a día con la Enfermedad de alzheimer, , 2013
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
NEUROPSICOLOGIA I/11204105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|