Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1.- CONCEPTES BÀSICS EN PSICOFARMACOLOGIA |
|
TEMA 2.- TRACTAMENT FARMACOLÒGIC DE LA DEPRESSIÓ I EL TRASTORN BIPOLAR: ANTIDEPRESSIUS I ESTABILITZADORS DE L’ÀNIM |
|
TEMA 3.- TRACTAMENT FARMACOLÒGIC DE L’ANSIETAT: ANSIOLÍTICS
I HIPNÒTICS
|
|
TEMA 4.- TRACTAMENT FARMACOLÒGIC DEL TOC I TRASTORNS FÒBICS |
|
TEMA 5.- TRACTAMENT FARMACOLÒGIC DE L’ESQUIZOFRÈNIA: ELS
ANTIPSICÒTICS
|
|
TEMA 6.- CONCEPTES BÀSICS EN DROGODEPENDÈNCIES |
|
TEMA 7.- TRASTORN PER ALCOHOLISME |
|
TEMA 8.- TRASTORN PER OPIÀCIS |
|
TEMA 9.- TRASTORN PER COCAÏNA |
|
TEMA 10.- TRASTORN PER DROGUES DE SÍNTESI |
|
TEMA 11.- TRASTORN PER CANNABIS |
|
TEMA 12.- TRASTORN ADDICTIU PER POLICONSUM |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
29 |
52.2 |
81.2 |
Seminaris |
|
15 |
18 |
33 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
16.5 |
31.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa i el funcionament de l'assigantura |
Sessió Magistral |
Explicacions magistrals sobre els continguts de la matèria, visualitzacions de videos, lectures, i debats sobre els materials emprats |
Seminaris |
Seminaris sobre temes concrets de l'assigantura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Estudi i resolució de casos practics i reals, lectures, etc |
Atenció personalitzada |
Per tal d'acabar d'entendre tots els conceptes i processos que s'expliquen a l'assignatura així com per tal de realitzar adecuadament la presentació oral a la resta de companys és necessària la utilització de l'atenció personalitzada. L'alumnat podrà comptar amb atenció personalitzada dins l'horari d'atenciò del professorat que romandrà penxat a la porta dels seus despatxos.
Es recomana concertar cita prèvia via el correu electrònic de la universitat. No es contestarà cap correu que no sigui enviat des del correu corporatiu. |
Descripció |
Per tal d'acabar d'entendre tots els conceptes i processos que s'expliquen a l'assignatura així com per tal de realitzar adecuadament la presentació oral a la resta de companys és necessària la utilització de l'atenció personalitzada. L'alumnat podrà comptar amb atenció personalitzada dins l'horari d'atenciò del professorat que romandrà penxat a la porta dels seus despatxos.
Es recomana concertar cita prèvia via el correu electrònic de la universitat. No es contestarà cap correu que no sigui enviat des del correu corporatiu. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Es tracta de la resolució de problemes, casos i exercicis, així com debats, etc durant les sessions pràctiques |
30 |
Proves de desenvolupament |
|
Es tracta de resums o qüestions a resoldre a l'aula durant les classes magistrals arrel de la bibliografia facilitada al Moodle o a copisteria. |
10 |
Proves mixtes |
|
Es tracta d'un o varis examens amb preguntes objectives tious test i preguntes curtes |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Salazar, M., Peralta, C., Pastor, F.J. , Manual de Psicofarmacología., Médica Panamericana., 2011
Lorenzo, P., Ladero, J.M., Leza, J.C., Lizasoain, I., Drogodependencias. Farmacología. Patología. Psicología. Legislación., Médica Panamericana, 2009
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|