Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La resposta fisiològica d'estrès |
|
Estrès i malaltia |
|
Mindfulness
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
18.5 |
37 |
55.5 |
Seminaris |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (mindfulness). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants |
Descripció |
Mitjançant cita prèvia, al despatx del professorat que imparteix l'assignatura
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats. |
60 |
Proves de desenvolupament |
|
Reflexió personal sobre les sessions pràctiques.
Recull crític dels resultats de l'experimentació amb reflexió personal i professional |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assingatura, la prova objectiva ha de superar-se amb una nota igual o superior a 5 (sobre 10). L'avaluació de les proves de desenvolupament no tindrà segona convocatòria donada les característiques de la mateixa. |
Bàsica |
Sapolsky, RM, ¿Por qué las cebras no tienen úlceras? La guía del estrés., Alianza editorial,
|
|
Complementària |
Sandi, C; Venero, C; Cordero, MI, Estrés, memoria y trastornos asociados., Ariel,
Sandi, C; Calés, JM, Estrés: consecuencias psicológicas, fisiológicas y clínicas., Sanz y Torres,
Galan, S; Camacho, EJ, Estrés y salud, Manual Moderno,
|
Artículos científicos sobre la temática |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|