Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La resposta fisiològica d'estrès. |
1. Definició conceptual.
2. Fisiologia de la resposta d'estrès.
3. Teoría polivagal. |
Estrès i malaltia. |
1. Relació de l'estrès amb el sistema immunològic.
2. Relació de l'estrès amb el deteriorament cognitiu.
3. Relació de l'estrès amb la psicopatologia. |
Afrontament de l'estrès.
|
1. Afrontar situacions estressants: Resiliencia.
2. La teoria polivagal en psicoteràpia.
3. Les técniques de meditació en psicoteràpia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
18 |
36 |
54 |
Seminaris |
|
7 |
9.52 |
16.52 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball pràctic envers els a la teoria. temes tractats a la teoria. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants |
Descripció |
Mitjançant cita prèvia, al despatx del professorat que imparteix l'assignatura.
Email: luis.heredia@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats. |
60 |
Proves de desenvolupament |
|
Reflexió personal sobre les sessions pràctiques.
Recull crític dels resultats de l'experimentació amb reflexió personal i professional |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura, la prova objectiva ha de superar-se amb una nota igual o superior a 5 (sobre 10). L'avaluació de les proves de desenvolupament no tindran segona convocatòria donada les característiques de la mateixa. Els examens es facilitaran en llengua catalana sense traducció al castellà (tant si són en format paper com on-line). Durant les proves avaluatives, únicament es podran fer consultes de traducció per a les persones que tinguin més dificultat amb el català. L'alumnat no podrà accedir a l'aula on es realitzi la prova més tard de l'hora estipulada i sols es permetrà accedir al lloc amb dos bolígrafs i el carnet identificatiu. •D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Sapolsky, RM, ¿Por qué las cebras no tienen úlceras? La guía del estrés., Alianza editorial,
|
|
Complementària |
Sandi, C; Venero, C; Cordero, MI, Estrés, memoria y trastornos asociados., Ariel,
Sandi, C; Calés, JM, Estrés: consecuencias psicológicas, fisiológicas y clínicas., Sanz y Torres,
Galan, S; Camacho, EJ, Estrés y salud, Manual Moderno,
Simón, V, Aprender a practicar Mindfulness, Sello Editorial, 2011
|
En l'elaboració del material de l'assignatura s'han emprat diferents articles sobre la temàtica que es referenciaran durant les classes per si alguna persona vol treballar-los amb més profunditat. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA BIOLÒGICA II/11204104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|