DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) INTEL·LIGÈNCIA I CREATIVITAT Codi 11204255
Ensenyament
Grau de Psicologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
MORIONES PELLISÀ, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica xavier.moriones@urv.cat
Professors/es
MORIONES PELLISÀ, FRANCISCO JAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant Introduir l'alumne en el coneixement dels consensos sobre les relacions entre creativitat, intel·ligència, i context socioemociona.l.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
INTRODUCCIONS
Imitació versus Identificació
Empremta
L'afecció (Apego)
Cites d'Einstein
El poder de les idees
Més del mateix
Retall. S. Freud (1907)
El primer any de vida
Plasticitat neuronal Carpeta
TERMINOLOGIES Intel·ligència: qüestions epistèmiques
Intel·ligències multiples
Intel·ligència i Creativitat,
Pensament convergent/divergent
Pensamiento lateral
Conte curt
QÜESTIONS SOBRE LA CREATIVITAT Estils de pensament i creativitat
Per l'antropología a la creativitat
El geni en una ampolla
EL GUIXOT: INICI DE LA CREATIVITAT. DEL REFLEX A L'ESTADI DEL MIRALL El guixot
El joc simbòlic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Seminaris
B2
14 14 28
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Seminaris Desplegament, anàlisi, debat i resolució del material presentat als seminaris.La naturalesa d'aquest material consisteix en un desplegament amb suport audiovisual d'exercicis i activitats creatives, a més d'anàlisi del recorregut d'alguns autors particulars d'incidència universal en diferents àrees del saber l'art i la cultura.
Atenció personalitzada A petició de l'alumne de dubtes no resolts a l'aula.

Atenció personalitzada
Descripció
A petició de l'alumne sobre dubtes no resolts a l'aula.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
B2
El material treballat als seminaris formarà part de les preguntes de la prova objectiva descrita en l'apartat anterior, "sessió magistral".
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria, la proposada pel ensenyament de Psicologia, al final de curs, constarà de 5 preguntes curtes a desenvolupar.


Fonts d'informació

Bàsica

Ansermet, F. Magistretti, P. (2006) A cada cual su cerebro. Buenos Aires. Katz

Grinberg, L. (1981) Cap. 22. "Observaciones psicoanalíticas sobre la creatividad" en  Psicoanálisis, aspectos teóricos y clínicos. BCN. Paidos

Guilera Agüera, Ll. (2006).  Más allá de la inteligéncia emocional. Madrid: Thomson

Martin, D. Boeck, K. (1997) Qué es la inteligenia emocional. Madrid. Ibérica

Meheler,J. Dupoux,E (1994). Nacer sabiendo. Madrid: Alianza

Pokras, S. (1992). Cómo resolver problemas y tomar decisiones sistemáticamente. Mexico: Gei.

Popper, K. (1962). La lógica de la investigación científica. Madrid: Tecnos.

Riera, R.(2010). "Una mica de neurociència aplicada a les relacions humanes" en La conexió emocional" .BCN. Octaedro.

Valero Cabré, A..(2012). Diccionari de Neurociència. BCN:Termcat.

Watzlawick, P (1985) Cambio BCN. Herder

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent