DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) INTEL·LIGÈNCIA I CREATIVITAT Codi 11204255
Ensenyament
Grau de Psicologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
FOLCH MAS, ANA ISABEL
Adreça electrònica anabel.folch@urv.cat
Professors/es
FOLCH MAS, ANA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant Què és la Intel·ligència? Com es relaciona amb la creativitat? Com es desenvolupen aquests dos factors? L’objectiu de l’assignatura és introduir a l’alumnat al coneixement d'aquests dos fenòmens complexos i interrelacionats.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Unitat temàtica I. Introducció i conceptes generals.
Unitat temàtica II. Intel·ligència Què és la Intel·ligència?
Teories sobre la Intel·ligència
Determinants i mesura de la Intel·ligència
Capacitats mentals i diversitat humana
Unitat temàtica III. Creativitat Què és la Creativitat?
Teories sobre la Creativitat
Determinants i mesura de la Creativitat
Desenvolupament de la creativitat a través de la pràctica

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Seminaris
B2
14 14 28
Sessió Magistral
14 14 28
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de tipus test
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes i presentar l’assignatura.
Seminaris Seminaris on es formulen i analitzen problemes, es plantegen debats, lectura d'articles, visionat de materials audiovisuals, i exercicis i casos pràctics, tots ells relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d'anàlisi i reflexió.
Atenció personalitzada S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic.

Atenció personalitzada
Descripció
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
B2
S’avaluen els coneixements mitjançant una prova tipus test el darrer dia de classe. La participació activa i el treball reflexiu derivat de l'alumne es tindran en compte per arrodonir la nota final
Sessió Magistral
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en una prova tipus test


Fonts d'informació

Bàsica Goleman, Daniel, El espíritu creativo, 2016, B de Bolsillo
APA, DSM-5. Guía de Consulta de los Criterios Diagnósticos del DSM-5, 2013, Editorial Médica Panamericana
Morris, CG, Maisto, AA, Psicología, una introducción, 2014, Pearson
Rodríguez Estrada, Mauro, Manual de creatividad: los procesos psíquicos y el desarrollo, 1989, Trillas
Corbalán, Francisco Javier, CREA : inteligencia creativa : una media cognitiva de la creatividad : manual, 2015, TEA Ediciones

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent