Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Mesurar variables psicològiques, processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A10 |
Dissenyar investigacions elementals, executar-les i analitzar-les.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Bilingüisme i Multilingüisme al segle XXI |
|
2. Psicolingüística del Bilingüisme |
|
3. Adquisició de segones llengües |
|
4. Bilingüisme i Cognició |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Treballs |
|
12 |
35 |
47 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
15 |
17 |
Seminaris |
|
8 |
0 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels continguts i la mecànica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura relacionats amb l'estudi científic del bilingüisme: models teòrics, estudis empírics, efectes sobre altres aspectes de la cognició i l'adquisició de segones llengües. |
Treballs |
Es formaran grups de treball. Cada grup escollirà un tema de recerca relacionat amb el bilingüisme entre els temes proposats, o bé en proposarà un d'alternatiu. S'haurà de dissenyar, administrar i analitzar un experiment per respondre a la pregunta plantejada amb la supervisió presencial del professor. L'estudi serà descrit en un treball en format d'article científic. |
Presentacions / exposicions |
El treball de recerca elaborat serà presentat oralment i en grup a l'aula. |
Seminaris |
Es dedicaran seminaris específics sobre cadascuna de les etapes de desenvolupament d'un projecte d'investigació |
Atenció personalitzada |
S'oferirà a l'alumne sessions de tutoria personalitzades o en grup per resoldre qualsevol dubte o problema amb la part teòrica o pràctica de l'assignatura. |
Descripció |
L'alumne podrà fer ús de les hores d'atenció sempre que ho necessiti, i es podrà comunicar amb el professor mitjançant el correu electrònic o la missatgeria del Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
S'entregarà abans de la data de l'examen un treball escrit en format d'article científic on es descriguin els antecedents, metodologia utilitzada, resultats obtinguts i conclusions del treball de recerca desenvolupat durant el quadrimestre. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral en grup de l'estudi empíric |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test on s'avaluaran els continguts de les sessions teòriques i els seminaris |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Siguán, M., Bilingüismo y lenguas en contacto, Alianza, 2001
Gass, S.M.; Selinker, L., Second Language Acquisition: An Introductory Course (3a Ed.), Routledge, 2008
de Groot, A.M.B, Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals, Psychology Press, 2011
Kroll, J. & de Groot, A.M.B. (Eds.), Handbook of bilingualism, Oxford University Press, 2005
|
|
Complementària |
de Bot, K; Lowie, W.; Verspoor, M., Second Language Acquisition: An Advanced resource book, Routledge Applied Linguistics, 2005
Solé Mena, A., Multilingües des del bressol: Educar els fills en diverses llengües, UOC, 2009
Brysbaert, M., Basic Statistics for Psychologists, Palgrave MacMillian, 2011
Brace, N.; Kemp, R.; Snelgar, R, SPSS for Psychologists (5a Ed.), Palgrave MacMillian, 2012
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA EXPERIMENTAL/11204111 | LLENGUATGE I COMUNICACIÓ/11204119 |
|
|
Altres comentaris |
És recomanable tenir una comprensió acceptable de l'anglès escrit. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|