Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Mesurar variables psicològiques, processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A10 |
Dissenyar investigacions elementals, executar-les i analitzar-les.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Bilingüisme i Multilingüisme al segle XXI |
|
2. Psicolingüística del Bilingüisme |
|
3. Bilingüisme i Cognició |
|
4. Adquisició de segones llengües |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
40 |
66 |
Treballs |
|
20 |
38 |
58 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
12 |
14 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels continguts i la mecànica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura relacionats amb l'estudi científic del bilingüisme: models teòrics, estudis empírics, efectes sobre altres aspectes de la cognició i l'adquisició de segones llengües. |
Treballs |
Es formaran grups de treball. Cada grup escollirà un tema de recerca relacionat amb el bilingüisme entre els temes proposats, o bé en proposarà un d'alternatiu. S'haurà de dissenyar, administrar i analitzar un experiment per respondre a la pregunta plantejada amb la supervisió presencial del professor durant les sessions de laboratori. L'estudi serà descrit en un treball en format d'article científic i presentat abans de la data de l'examen final. |
Presentacions / exposicions |
El treball de recerca elaborat serà presentat oralment a l'aula. |
Seminaris |
Es dedicaran seminaris específics a alguna de les etapes de desenvolupament d'un projecte de recerca |
Atenció personalitzada |
S'oferirà a l'alumne sessions de tutoria personalitzades o en grup per resoldre qualsevol dubte o problema amb la part teòrica o pràctica de l'assignatura. |
Descripció |
L'alumne podrà fer ús de les hores d'atenció sempre que ho necessiti, i es podrà comunicar amb el professor mitjançant el correu electrònic o la missatgeria del Moodle. A les sessions de seminaris també es disposarà de l'atenció del professor per a fer un seguiment del projecte de recerca. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
S'entregarà abans de la data de l'examen un treball escrit en format d'article científic on es descriguin els antecedents, metodologia utilitzada, resultats obtinguts i conclusions del treball de recerca desenvolupat durant el quadrimestre. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral de l'estudi empíric |
10% |
Proves mixtes |
|
Examen dels continguts teòrics de l'assignatura que inclourà un examen tipus test i una pregunta de desenvolupar. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no superin l'examen teòric tindran la possibilitat de realitzar un examen de recuperació en la data oficial que consta als horaris (encara per determinar). El treball de recerca s'ha de dur a terme necessàriament en grup, no és possible substituir-lo per un treball individual. La nota del treball tindrà una part comuna a tots els membres del grup i una part específica d'avaluació individual de l'estudiant. |
Bàsica |
Siguán, M., Bilingüismo y lenguas en contacto, Alianza, 2001
Gass, S.M.; Selinker, L., Second Language Acquisition: An Introductory Course (3a Ed.), Routledge, 2008
de Groot, A.M.B, Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals, Psychology Press, 2011
Kroll, J. & de Groot, A.M.B. (Eds.), Handbook of bilingualism, Oxford University Press, 2005
|
|
Complementària |
de Bot, K; Lowie, W.; Verspoor, M., Second Language Acquisition: An Advanced resource book, Routledge Applied Linguistics, 2005
Solé Mena, A., Multilingües des del bressol: Educar els fills en diverses llengües, UOC, 2009
Brysbaert, M., Basic Statistics for Psychologists, Palgrave MacMillian, 2011
Heredia, R.; Altarriba, J., Foundations of Bilingual Memory, Springer, 2014
Brace, N.; Kemp, R.; Snelgar, R, SPSS for Psychologists (5a Ed.), Palgrave MacMillian, 2012
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA EXPERIMENTAL/11204111 | LLENGUATGE I COMUNICACIÓ/11204119 |
|
|
Altres comentaris |
Cal que l'estudiant sigui conscient de que aquesta assignatura optativa pertany a l'itinerari de recerca. Els continguts teòrics i, sobretot, el treball de recerca tenen un marcat contingut empíric i experimental. La realització del treball implicarà constància, rigorositat i treball en equip durant tot el quadrimestre, així com aplicar o adquirir els coneixements necessaris sobre plantejament d'hipòtesis, disseny i control experimental, anàlisi de dades i comunicació dels resultats. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|