Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1- Más allá de las clasificaciones: Síntoma y estructura. |
|
2- Trastornos del estado de ánimo |
- De la depresión al estado maníaco
- Depresión, manía y bipolaridad con síntomas psicóticos.
- Hipótesis etiológicas.
- Posibilidades de intervención y tratamiento. |
3- Los trastornos psicóticos |
- Esquizofrenia, esquizofreniforme y trastorno esquizoafectivo.
- De la personalidad paranoica al delirio.
- El delirio compartido.
- Trastorno psicótivo breve.
- Psicosis reactiva.
- Psicosis y consumo de sustancias tóxicas.
- Hipótesis etiológicas.
-Posibilidades de Intervención y tratamiento |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
15 |
30 |
Sessió Magistral |
|
24 |
25 |
49 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
14 |
20 |
34 |
Treballs |
|
6 |
28 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Els nous criteris de diagnòstic . Reflexiò al respecte. |
Presentacions / exposicions |
En relació al treball que es far per l'avaluació |
Sessió Magistral |
Per part del professor qu'imparteix la matèria i d'altres convidats especialistes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudi de casos publicats en diferents mitjans de comunicació i presentacióde casos clínics . |
Treballs |
Anàlisi del perfil psicopatològic d'un personatge, mitjançant la seva autobiografia, memories i altres materials audiovisuals. |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels dubtes i comentaris que puguin sorgir a l'entorn del treball d'avaluació |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
|
10% |
Treballs |
|
|
90% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Castilla del Pino,C, El delirio un error necesario, Ed. Nobel, 1998
Castilla del Pino, C., Un estudio sobre la depresión, Ed. península, 2002
Lopez, A., Trastorno Afectivo Bipolar, Ed. Edaf, 2003
Nasio, J.D., Los más famosos casos de psicosis, Ed. Paidós, 2001
Rojas, E., Adiós depresión, Ed. Temas de Hoy, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|