Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
Definició i introducció als conceptes bàsics relacionats |
1. TRASTORNS PSICOLÒGICS DE L'ETAPA ADULTA |
I. Trastorns per ansietat
II. Trastorns adaptatius
III. Trastorns de l'estat d'ànim
IV. Transtorns adictius
V. Alteracions sexuals i de la parella
VI. Trastorns de la conducta alimentària
VII. Trastorns del control dels impulsos
VIII. Abusos i maltractaments (victimologia)
|
2. INTERVENCIÓ EN PSICOPATOLOGIA
(S'oferirà en un apartat dins de cada bloc de les diferents patologies) |
- _ESTRATÈGIES TERAPEÚTIQUES
. Tractaments biològics i farmacològics
. Les psicoteràpies
. Teràpia cognitiu conductual
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
42 |
56 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
26 |
38 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
5 |
10 |
15 |
Activitats d’auto seguiment |
|
5 |
8 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició de conceptes relacionats amb la temàtica imprescindibles per un bon seguiment de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals amb suport de PP o vídeos que inclouran la informació (temari) essencial de cada tema que es completarà i es desenvoluparà als seminaris. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudi de casos pràctics i presentació de casos clínics |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura de textos, articles, visió de documentals per fer anàlisi i comentari crític. |
Activitats d’auto seguiment |
Qüestionaris d'autoavaluació tipus test en finalitzar cada bloc temàtic d'obligada complimentació. |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels dubtes i comentaris que puguin sorgir a l'entorn de l'assignatura |
Descripció |
S'atendrà als alumnes amb cita prèvia gestionada personalment o per mail marialourdes.camprubi@urv.cat un total de 6 hores a la setmana que es notificaran un cop s'inicii el curs.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'analitzaran casos clínics a classe en grup alguns d'obligada presentació que comptaran per nota previ avís. En aquest bloc també es comptabilitzarà l'anàlisi de lectures (articles) o documentals. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Desenvolupament d'un cas pràctic tal com s'haurà fet en la resta de casos duts a terme en els seminaris pràctics. Aquesta prova serà individual. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Qüestionaris d'autoavaluació i del seguiment del estudi d'obligada realització al final de cada bloc temàtic. </p> |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es tindrà en compte el seguiment i presentació de tots els seminaris duts a terme en el termini establert, de manera, que l'alumne que compti al final de curs amb TOTES les activitats presentades a termini tindrà una bonificació del 0,05 % sobre la seva nota final. La no presentació en el termini establert de qualsevol de les pràctiques o treballs que puntúen, implica obtenir, automàticament un 0 en aquella activitat. Es farà una recuperació en segona convocatòria de les proves pràctiques, en cas que no s'hagin superat en el seu moment. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Talarn, Antoni i Jarné, Adolf, Manual de Psicopatologia clínica, Herder, 2011
Caballo Vicente E; Salazar, Isabel; Carrobles, José A., Manual de Psicopatologia y trastornos psicològicos, Pirámide, 217
Mesa Cid, Pedro J. i Rodríguez testal, Juan F., Manual de Psicopatologia clínica, Pirámide, 2011
Belloch, Amparo; Sandín Bonifacio; Ramos Fco, Manual de psicopatologia, Mc Graw Hill, 2016
|
Es proporcionarà bibliografia específica al final de cada bloc temàtic. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOPATOLOGIA I/11204106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTERVENCIÓ EN PSICOLOGIA CLÍNICA/11204121 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC I/11204113 | PSICOPATOLOGIA I/11204106 | AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC II/11204114 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència regular a les classes per un màxim aprofitament de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|