Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Do the work planned in accordance with the quality criteria provided.
Present results before the stipulated deadlines.
Present results in the appropriate way in accordance with the bibliography provided and before the deadline.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCCIÓ |
Definició i introducció als conceptes bàsics relacionats |
1. TRASTORNS PSICOLÒGICS DE L'ETAPA ADULTA |
I. Trastorns per ansietat
II. Trastorns adaptatius
III. Trastorns de l'estat d'ànim
IV. Transtorns adictius
V. Alteracions sexuals i de la parella
VI. Trastorns de la conducta alimentària
VII. Trastorns del control dels impulsos
VIII. Abusos i maltractaments (victimologia)
|
2. INTERVENCIÓ EN PSICOPATOLOGIA
(S'oferirà en un apartat dins de cada bloc de les diferents patologies) |
- _ESTRATÈGIES TERAPEÚTIQUES
. Tractaments biològics i farmacològics
. Les psicoteràpies
. Teràpia cognitiu conductual
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
14 |
42 |
56 |
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
12 |
26 |
38 |
Reading written documents and graphs |
|
5 |
10 |
15 |
Self-monitoring activities |
|
5 |
8 |
13 |
Personal attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
Practical tests |
|
2 |
2 |
4 |
Multiple-choice objective tests |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Exposició de conceptes relacionats amb la temàtica imprescindibles per un bon seguiment de l'assignatura. |
Lecture |
Sessions magistrals amb suport de PP o vídeos que inclouran la informació (temari) essencial de cada tema que es completarà i es desenvoluparà als seminaris. |
Practical cases/ case studies in the classroom |
Estudi de casos pràctics i presentació de casos clínics |
Reading written documents and graphs |
Lectura de textos, articles, visió de documentals per fer anàlisi i comentari crític. |
Self-monitoring activities |
Qüestionaris d'autoavaluació tipus test en finalitzar cada bloc temàtic d'obligada complimentació. |
Personal attention |
Seguiment dels dubtes i comentaris que puguin sorgir a l'entorn de l'assignatura |
Description |
S'atendrà als alumnes amb cita prèvia gestionada personalment o per mail marialourdes.camprubi@urv.cat un total de 6 hores a la setmana que es notificaran un cop s'inicii el curs.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
S'analitzaran casos clínics a classe en grup algun d'obligada presentació que comptarà per nota previ avís. |
20% |
Practical tests |
|
Desenvolupament d'un cas pràctic tal com s'haurà fet en la resta de casos duts a terme en els seminaris pràctics. Aquesta prova serà individual. |
60% |
Multiple-choice objective tests |
|
Qüestionaris d'autoavaluació i del seguiment del estudi d'obligada realització al final de cada bloc temàtic. </p> |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La no presentació en el termini establert de qualsevol de les pràctiques o treballs que puntúen, implica obtenir, automàticament un 0 en aquella activitat. Es farà una recuperació en segona convocatòria de les prova pràctica, en cas que no s'hagi superat en el seu moment pels que s'acullin a avaluació continuada que coincidirà amb l'examen final per els que es presenten a avaluació única. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Basic |
Talarn, Antoni i Jarné, Adolf, Manual de Psicopatologia clínica, Herder, 2011
Caballo Vicente E; Salazar, Isabel; Carrobles, José A., Manual de Psicopatologia y trastornos psicològicos, Pirámide, 217
Mesa Cid, Pedro J. i Rodríguez testal, Juan F., Manual de Psicopatologia clínica, Pirámide, 2011
Belloch, Amparo; Sandín Bonifacio; Ramos Fco, Manual de psicopatologia, Mc Graw Hill, 2016
|
Es proporcionarà bibliografia específica al final de cada bloc temàtic. |
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
PSYCHOPATHOLOGY I/11204106 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
INTERVENTION IN CLINICAL PSYCHOLOGY/11204121 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT AND DIAGNOSIS I/11204113 | PSYCHOPATHOLOGY I/11204106 | PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT AND DIAGNOSIS II/11204114 |
|
|
Other comments |
Es recomana l'assistència regular a les classes per un màxim aprofitament de l'assignatura. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|