Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Trastorns d'ansietat
|
1.1. Descripció i aspectes evolutius i clínics
1.2 Classificació u tipus de trastorns d'ansietat
1.3, Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
1.4. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
1.5. Etiopatogènia
1.6. Avaluació |
Trastorns de l'humor |
2.1. Classificació
2.2. Els trastorns depressius
2.2.1. Tipus
2.2.2. Manifestacions clíniques
2.2.3. Factors de risc imodels etiopatogènics
2.2.4. Avaluació
2.3. El trastorn bipolar en nens |
3. Trastorns del comportament alimentari |
3,1, Classificació i epidemiologia
3.2. L'anorèxia nervosa
3.3. La bulímia nervosa
3.4. Trastorns del comportament alimentari no especificats |
4. Trastorns de conducta |
4.1. Classificació i epidemiologia
4.2. Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
4.3. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
4.4. Factors de risc i models etiopatogènics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
27 |
46 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura explicant els objectius generals i específics. Descrpició dels temes.
Comunicar el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació amb suport power point del contingut teòric dels diferents temes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es tractaran casos clínics per treballar practicament els continguts teòrics de diagnòstic, avaluació o diagnòstic diferencial entre altres |
Atenció personalitzada |
Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura |
Descripció |
Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Examen mixt: test i casos clínics |
70% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'entregarà una memòria de les pràctiques |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar les dues parts. La segona convocatòria, per qui no hagi aprovat l'examen, serà un examen (mixt: test i casos clínics). No hi ha recuperació de les activitats pràctiques. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Caballo V.E., Caballo Manrique V.E., Simon M.A., Simon López M., Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos específicos, Pirámide, Madrid
Caballo V.E. , Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos generales, Pirámide, Madrid
González T., Psicología clínica de la infancia y de la adolescencia: Aspectos clínicos, evaluación e intervención, Pirámide, Madrid
Rodríguez Sacristan, J, Psicopatología infantil básica, Pirámide, Madrid
|
Per cada tema es donarà bibliografia específica |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|