DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TÈCNIQUES PROJECTIVES Codi 11204264
Ensenyament
Grau de Psicologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
GAVILÁN IBÁÑEZ, JOSÉ MANUEL
Adreça electrònica jm.gavilan@urv.cat
Professors/es
GAVILÁN IBÁÑEZ, JOSÉ MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu introduir a l'alumne en el coneixement de les tècniques projectives com a mitjans utilitzats en la investigació i l'avaluació psicològica per a aconseguir la descripció i comprensió de la personalitat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. concepte de projecció: origen, desenvolupament i evolució
2. Definició i classificació de les mateixes.
3. Tècniques gràfiques: HTP, Família, Animal.
4. Tècniques de realats en nens: PN, CAT
5. Tècniques de relats en adults: TRO, TAT
6. Devolució, informe i utilitat clínica.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
52 40 92
Sessió Magistral
7 0 7
Treballs
0 49 49
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Administració, correcció i interpretació de les tècniques exposades a classe a partir dels casos reals que porten els alumnes.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura.
Treballs 2 treballs pràctics: dossier infantil i dossier adult.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
La professora atendrà als alumnes al seu despatx durant les hores estipulades.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
2 treballs:
Dossier infantil
Dossier adult
100%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assistència a les classes pràctiques és obligatòria en un 80%.


Fonts d'informació

Bàsica

Abt, L.E. y Bellak. (1978). Psicología Proyectiva. Buenos Aires. Paidos.
 
 Alejandro Avila(Coord). Evaluación en Psicología Clínica II (1977) Amaris
 
 Corman, L. (1983). Test P.N., V 1,2 y 3 . Herder
 Frank de Verthely, R y otros (1983). Actualizaciones en el T.R.O. Buenos Aires. Paidos.
 Grassano, E. Indicadores Psicopatológicos en las Técnicas Proyectivas. Buenos Aires. Paidos
 Phillipson, H. (1965) el T.R.O. Buenos Aires. Paidos
 Hammer. E.F. Test proyectivos gráficos. Paidos
 
 Kock, K. (1962). El test del árbol. Buenos Aires. Kapelusz
 Koppitz.E.M. (1976) El dibujo de la figura humana en niños. México. Guadalupe
 Vives Gomila, M. (1994) Instrumentos y aplicaciones del Psicodiagnóstico infantil. Capítulo IV, V VI. Barcelona. Ed. PPU.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent