DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) TERÀPIA FAMILIAR Codi 11204269
Ensenyament
Grau en Psicologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
VÁZQUEZ ORELLANA, NÚRIA
Adreça electrònica nuria.vazquezo@urv.cat
Professors/es
VÁZQUEZ ORELLANA, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
 A6 Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari).
 A7 Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
 A6 Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
 A7 Seleccionar i administrar les tècniques d’avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1- Breu història de la teràpia familiar
2- Principals models de la teràpia familiar
3- Conceptes bàsics de la teoria sistèmica
4- Estructura i Funcionamient Familiar
5- Intervenció en la familia El primer contacte
La primera entrevista
Diagnòstic o avaluació
Tècniques d'intervenció
6- Intervenció familiar en casos específics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A6
A7
C4
30 27 57
Sessió Magistral
A5
A6
29 57 86
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A5
A6
A7
C4
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries presentació de l'assignatura, temari, orientació, activitats a realitzar, forma d'avaluació, etc
Supòsits pràctics/ estudi de casos se traballarà amb supòsits pràctics, principalment a travès de simulades, role-playing i d'explicacions sobre exemples i casos
Sessió Magistral s'impartiràn recolzades en un complert material escrit que estarà a disposició al moodler
Atenció personalitzada a travès del correu electrònic, del fórum de l'assignatura i a les tutories i sessions d'atenció a l'alumnat

Atenció personalitzada
Descripció

es resoldràn dubtes i qüestions breus mitjançant el correu electrònic nuria.vazquezo@urvcat i del forum de l'assignatura. Així com tot allò que sigui necesari en sessions d'atenció a l'alumnat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A6
A7
C4
TREBALL sobre un cas pràctic aportat per la professora, a realitzar en grup de 2 personas 40%
Proves de desenvolupament
A5
A6
A7
C4
EXAMEN a dessenvolupar; constarà d'algunes preguntes breus (definir un concepte o assenyalar a quin concepte correspon una definició, relacionar aspectes, marcar si les afirmacions son veritat o no) i contindrà tambè 2 ó 3 preguntes a respondre de forma més extensa 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si la nota del treball + l'exàmen no arriba al 5, es tindrà dret a una segona convocatòria on l'alumne/a es podrà avaluar de "tot" o només de la part teòrica o de la part pràctica segons la part que hagi quedat per sota del 5


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent